Ute på fältet!
Här om dagen träffade jag en liten kille på 15 år som fotade med en liten digital kamera, vädret var fint ute, perfekt för att fotografera. Efter en stund gick han till mig och frågade, får jag låna din kamera och testa! och visst fick han det! jag förklarade hur man ska göra lite snabbt och han satt igång och fotade. Efter 20min fotande frågade han mig om jag var lycklig?? Jag fick fundera ett tag eftersom det är inte varje dag man blir frågad det. Jag frågade varför han ville veta det. Då svarade han till så här: Min mamma så innan hon dog att hon skulle finnas i varje liten fågel som jag fotar eller i varje solnedgång, och jag skulle tänka på henne när jag gjorde det. Jag så till honom att jag önskar att jag kunde vara hälten så bra som han och vi så adjö till varandra. Jag skulle vilja ha svarat att var lyckligt då, men då hade jag ljugit. Nu efteråt kan jag säga att han gjorde mig lycklig för att han såg världen på det mest underbara sätt, något som jag strävar efter också. "Vilken kille"
Oj… Rörande. Verkligen. Blir både ledsen och glad av ditt inlägg och det pojken sa.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Härlig bild. vissa möten med människor etsar sig fast. Många unga människor har mycket att ge oss tyvärr ser vi det inte alltid, men du gjorde
Det stora som jag ser hos barn är att dom inte sätter upp spärrar och begränsningar. Han ser sin mamma i varje fågel och solnedgång på ett naturligt sätt. När vi blir äldre förlorar vi mer och mer av detta och ett sätt att få tillbaka det är att umgås mycket med barn. Var lycklig och njut av din lilla pratstund med killen.
Tack för att du ville dela med dig av ett fint ögonblick.
Eddie

Mitt hjärta knöt sig och vilken underbar bild Mandrakonian!
Mvh, Cecilia