Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3761 ggr
Warney
0

Problem med slutartid

Mitt problem är att jag har en Nikon D90 som ändrar slutartiden automatiskt (M-läge på) när jag har tagit fotot. Så om jag sätter den på slutartid 60 så kan den vara på 120 nästa sekund efter fotot.

Hittar ingenting om detti bruksanvisningen men den är ju också 250 sidor lång.

Någon som vet hur man löser detta så att den inte ändrar om sig till en annan slutartid.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Mimmi
0

Låter som att du slagit på BKT-läget. Står det BKT någon stans på någon skärm? Vet inte riktigt hur BKT ter sig på D90, om det ens finns. Om så är fallet borde du bara behöva leta upp BKT-knappen, hålla in den och snurra på scrollhjulet tills BKT-ikonen försvinner.

Warney
0

Tack hade bkt 3 på satte den till 0 Skrattande.

Var på Mläget men bkt kan man ha på där med.

Tack Tack.Skrattande

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Inkanyezi
0

Och för den som får myror i huvudet av "bkt-läget", så är det ett läge där man kan ställa kameran till att gaffla exponeringar (bracket på engelska) så att den tar en bild med "rätt" exponering, en med mindre och en med mer exponering. Den växlar alltså när man har tagit första bilden och väntar sig att man ska ta ett par till med annan exponering, som går att ställa in.