Kamera?
Hejhej :)
undrar om det finns nån schysst själ där ute som har lust att hjälpa mig välja kamera?
Jag har bara börjat spara och det kommer dröja ett tag innan jag kommer köpa en , men kan vara kul att veta vilken det är man sparar till ^^ :)
har kikat lite på dessa:
Canon Eos 500D
Nikon D3100
o lite andra, bland annats har jag hittat några panasonic och samsung som verkar bra. Dock verkar det inte finnas så många objektiv och sånt till dom..? :)
vet ni någon bra och billig hemsida med kameror? den enda jag brukar vara inne på är elgiganten, känner mig ganska säker med dom + att dom finns som "riktig" butik också.
Undrar om ni har tips på andra kameror som kanske är mer "amatör"vänliga? :) gärna billigare oxå, för den delen ;P
Du kan ju klämma lite på Sony a33 och se om du blir kompis med den elektroniska sökaren. Bra utbud av Minolta objektiv om du kan tänka dig kolla på begagnat och bildstabilisering i huset är väldigt trevligt att ha. Finns även en hel del trevliga objektiv från Sony såklart.
/Mattias
Hej tack för svaret!:)
Har nu kollat in a33 och både den och Canon 550D verkar vara ungeför lika bra, dock tycker jag 550D verkar vara bättre att filma med.
Har även kollat på Canons 500D, som inte verkar vara lika bra som 550D/a33 men däremot är billigare.
Är nu säker på att jag ska satsa på en av dessa tre istället. Kommer nog bli 550D, men eftersom jag vill ha en snabbast möjliga så kommer det antagligen bli 500D…