Vattendroppar, kritik nybörjare
Tja, tog foto på en CD-skiva och vattendroppar för ett tag sen som jag sen redigerade lite i Adobe Photoshop CS3 och nu är jag intresserad av lite konstruktiv kritik.
Kamera: Canon EOS 500D med objektivet 18-55.
(Av någon underlig anledning så kan jag inte ladda upp bilder, någon som kanske vet varför? Så jag tar med en länk istället, hoppas det går bra!)
http://i42.tinypic.com/2ebehop.jpg
Tack :)
Oj vad häftig bild! Hade gärna sett den lite mindre skuren, alltså mindre luft över och under, men annars var den helt perfekt. Väldigt annorlunda och kreativ!:)
/Isa

Är inte så bra på kritik, men jag älskar bilden!
kissmekate.blogg.se

Hmm.. jag har en där det är mindre luft över och under http://humanalieen.blogg.se/foton/images/2010/img_5739_filtered_78350776.jpg . Sorry att jag länkar min blogg men jag orkar inte lägga in på tinypic hela tiden och jag kan inte ladda upp bilder(?)

Tack, förresten :D
fin bild. Vilka inställningar på kameran har du ? :)
Asså..vet inte riktigt vad jag ska säga om den, men utav egen erfarenhet så känns det lite enkelt att fota "stilla" på en cd så..hade gärna sett att det fanns nåt- nåt som vore lite annorlunda och som stack ut. Men stryk allt det dära, för jag kan ändå inte förklara hur jag tänker angående det ^^
Det kändes även som att bilden blev "trång" hade gärna sett mera "luft" i bilden ^^
Men den var som lite häftig ändå ;) Det är bara det att det finns många bilder, tvilling-bilder ^^
Bilden kändes för trång och långsmal i stående format men annars var dropparna fina.
KAnske du har för stora bilder som gör att du inte kan ladda upp dom här.
skulle vilja se denna med ett svart eller färgat underlag.
och med en lite minde bländar öppning
Har inte så mycket att säga om bilden, mer än att, som folk tidigare nämnt, att den känns lite "trång".
Angående uppladdningen, hur stor är bilden du försöker ladda upp? Man brukar få dra ner storleken en aning för att de ska gå in på iFokus. Jag vet inte exakt var gränsen går, men jag brukar halvera storleken på mina bilder innan jag slänger in dem.
Sjukt häftig bild :') riktigt bra bild med endast kitobjektivet! :D
fina färger i dropparna! :')