Ormfotografi

Häftig bild! Albino?
Det enda jag reagerar på är att den svarta ramen ser något bredare ut upptill än i botten. Det blir snyggare om man gör den undre bredare än den upptill - precis som när man ramar in tavlor hos konstgallerier - då ska passepartoun vara bredare nertill. Annars är det väldigt fint med den breda ramen 
Mvh, Cecilia
#1 - Han ska ömsa skinn nu så därför är han lite blekare än vanligt. Delvis skötte jag väll inte ljuset som man kunde ha önskat, blixt mot glas är inte en favorit. Men han är en vanlig kungspyton på ca 1 år har jag för mig att ägaren sa. Mjo, jag la inte så stod vikt på den just nu. Den blev som den blev, man tack för ditt tips, och kul att du gillade den!:)
Mvh//Rebecca
Tycker att du har lyckats kanonbra med fotot, även om det var glas mellan och du använde blixt. Glaset tycker jag inte man ser och jag funderade innan jag såg din kommentar om det om de var fotograferat i terrariet eller om det var öppnat så att säga.
Gillar hur du fått all skärpa på helt rätt ställe, och det korta (men inte allt för korta) skärpedjupet därefter.
Eftersom att vi här i Skåne skall få en kanonhelg med upp mot 15 grader hade jag tänkt lägga förlägga den i fält, med kameran i högsta hugg. Har två artiklar på gång (en hit (om jag fortfarande är Medarbetare, har faktiskt inte kollat det) och en till SvenskNaturIFokus). Istället har man dragit på sig den största av förkylningar, och den är på väg en bra bit ner i halsen också - så det blir ryggläge och vila istället. I alla fall idag, för är det så här bra väder imorgon klarar jag nog inte av att sitta inne…
mvh Martin
#3 - Trevligt att du gav din åsikt. :) Glas vill ju gärna reflektera ljuset men just här blev det riktigt bra.
Trevligt, här lyser solen också..men det var bara någon vecka sedan snön försvann så man ska väll nte hoppas på för mycket igen ;P Hoppas du får några fina kort!:)