Alien

Ser man på första bilden så ser det ut som en godis, ganska god tillåme

Fantastiska - fast jag tänker inte på godis som kobbeuffe 
Mvh, Cecilia

Fantastiska - fast jag tänker inte på godis som kobbeuffe 
Mvh, Cecilia
_*Uuuuuuusch* xD
_
Bilderna var häftiga, dock tyckte jag att motivet var äckligt xD
Har inte sett dina makro bilder på ett tag. Gillar tvåan bäst. Läckra foton som alltid.
Eddie

Macro kungen N1

Tack för era kommentarer

#8 Mingdie jag har hållit hus på annat håll dels på http://www.naturfotoforum.se/forum/index.php
Men oxå på http://www.eyefetch.com/profile.aspx?user=bjorsa
Som jag fick tips av mandrakonian om och annledning till att jag sökt mig till andra platser är att jag tycker de blev ett sånt väldans "brus" här men det är väl så det blir när en sajt växer snabbt sen har vi haft sjukdom i familjen så de blir inte lika mkt fotande längre .
Har för mig att du har en pentax ist dl ?Har du kört med m42 linser till den ?hur tycker du det fungerar med att köra gamla linser på den när all automatik försvinner går de bra med skärpan ändå ? funderar på en pentax då jag köpt lite gamla pentaxobjektiv som jag nu använder med kopplingsring till dimage z5 och omvänt för makro.
mvh/bjorsa
#10 Det fungerar utmärkt med dom gamla objektiven. Jag har ett antal manuella objektiv och det jag kör mycket med är M50 1.7.
Med m42 linser behöver du en adapter mellan objektivet och kameran som har ett bajonet fäste. Det är billigt och fungerar bra. För att ta fotot med manuelt objektiv så ställer du in bländaren med bländar ringen och trycker på en knapp så väljer kameran rätt slutartid. Att ställa in skärpan manuelt går snabbt att bli van vid och du kan använda mätaren i kameran. Dvs när du har fått in rätt skärpa så lyser en lampa i sökaren.
Om du köper en Pentax med bild stabilisering (K100D och K10D) så kan du manuellt ställa in brännviden på dom gamla objektiven så att stabilisatorn fungerar. När det gäller makro foto så tycker jag det fungerar bäst med manuellt fokus.
Hoppas den här informationen hjälper. Har du fler frågor så hör av dig.
Eddie

Tack Eddie !
mvh/bjorsa
Såg bara de två första, sen satte min småkrypsrädsla stopp för fler bilder. Men de jag såg var kanon, även om motivet var mindre.. gulligt om man säger så ;)
MVH Emelie
bjorsa: Hoppas att det är på bättringsvägen med sjukdomen i familjen.
Hoppas även att du inte glömmer bort oss även om du hittar andra forum :D
På SvensknaturIFokus är det en som vill ha en larv identifierad, har fått för mig att du är bra på sådant… Vet du vad detta är för larv?
mvh Martin