Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 3585 ggr
TeamVanity
0

Sony a290 - kommer inte åt bilderna

Ingen tänkte på att minneskortet inte satt i kameran när bilder togs, men nu har jag ingen aning om hur jag ska föra över dem till datorn.

Tittar i manualen men hittar inte, eller så letar jag på fel ställe. Någon som vet hur jag ska göra?

manualen - http://pdf.crse.com/manuals/4191049511.pdf

Inkanyezi
0

Om det inte sitter något kort i kameran så blir det inga bilder. Om du däremot kan se bilder i kameran, då sitter det ett minneskort i. Det går att koppla upp kameran med USB-kabeln eller använda kortläsare. Kameran har två platser för olika sorters minneskort, SD och MS.

TeamVanity
0

Hmm…det varken satt eller sitter inget minneskort i kameran, ändå kan jag ta bilder med kameran och se bilderna som har tagits…

Inkanyezi
0

Om du kan se bilderna i kameran, så sitter det ett minneskort i. Kopplar du upp den med kabeln så kan bilderna föras över.

rahl
0

#3 jag tror hon menar att hon kan se hur bilden skulle se ut och klicka och ta en bild fast det finns ingen minneskort och då sparas den inte. det har hänt mig 2 gånger, jag visste inte om att kort satt inte i. tog bilder och sen fanns inga bilder :) det svårt att förklara, men du kanske kan ta ut ditt kort och försöka ta en bild, du kommer att lyckas, alltså allt ser normalt ut och man vet inte att bilden är inte sparad.

Geronim0
0

Kameran har ett inbyggt buffertminne, beroende på hur du ställt in kameran kan ett par bilder lagras där om inget kort sitter i, dessa skrivs till kortet så fort du sätter i det. Sedan är det bara att ta ut kortet igen och föra över bilderna till datorn.

Har du ställt in kamera att inte spara bilder om inget minneskort är i så raderas bilden så fort den är tagen om inget minneskort sitter i.

[YlvaP]
0

Ett tips. Om du vill komma åt bilderna i internminnet så ta ut minneskortet du har i och sen kopplar du in sladden till datorn från kameran. Har själv Sony och det funkar på det sättet. Men då måste minneskortet vara ur kameran för att datorn skall hitta bilderna.

TeamVanity
0

tack för svar, men tror det var som #4 sa, det kom nämligen inte upp några bilder när jag satte i sladden. Fruktasvärt irriterande då nästan alla nyårsbilderna togs sådär, men men, man lär sig något nytt varje gång =)