Söndriga kameradelar
Vad kan man göra med ett söndrigt objektiv och en kamera som de inte blir bra bilder med eftersom att blixten inte fungerar? :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Att blixten inte fungerar ska väl inte vara något hinder för att få bra bilder.
Jag använder nästan aldrig blixt, och jag tycker nog att de flesta bilder som tas med blixt inte alls är särskilt bra. Så en kamera som blixten inte funkar på, det skulle jag nog knappast märka att det var något fel. Senaste gången jag använde blixten på min kamera är ungefär ett år sedan, och jag vet faktiskt inte om den funkar i dag.
Och objektivet, hur är det trasigt? Om det inte går att använda eller få ordning på så är det väl inget att spara på om man inte behöver en brevpress. Annars kan man ju helt enkelt lägga det på återvinningsstationen.
#1 okej, ska ta en bild med kameran och visa.
-' Malin Hultman
Har bara förminskat bilden, tog denna bild med en lampa lysande rätt starkt på grodan. Men bilden är brusig(!?) och otroligt mörk. Det går ju inte att fotografera innomhus med kameran eftersom att bilderna blir otroligt mörka :/ :S
-' Malin Hultman

#3 Om du fotar manuellt och använder en längre slutartid och låg ISO så lär du få i princip brusfritt / stativ är bra i såna lägen ). Att få en tekniskt bra bild handlar mycket om att kunna sin kamera.
Du skulle kunna läsa Inkanyezis artikel om bländare och slutartid och/eller gå en gratis kurs på nätet , KAMERAVÄSKAN.