Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1178 ggr
Tangotime
0

Hundbild, kritik.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tar alltid en massa kort på hundarna när dom är ute och leker. Ofta slänger jag dom bilderna jag tycker är dåliga direkt. Men den här bilden vill jag inte slänga. Jag gillar den men vet inte om oskärpan stör eller om bilden blir lite charmig. För mig betyder ju bilden något efter som det är min hund, men vad tycker ni? Är den kass eller har den "något"?

Inkanyezi
0

Jag tycker definitivt inte att den är kass. Visst kan man tycka att det är synd att skärpan inte hann hänga med, men jag tror att det är ganska ogörligt i så här snabba förlopp. Bilden är lite svårtolkad, innan man har vant sig och ser vad som är fladderöra och vad som är framtass, och det hänger så klart ihop med skärpan, som ligger någonstans i närheten av hasen. Det är liv i bilden, och den är väl komponerad. Det hade varit pricken över i om den också vore skarp, men helhetsintrycket jag får är att det är en bild som säger mycket om just den här hunden.

ssofia
0

Tvekar man om man ska kasta eller behålla en bild ska man alltid spara den!

Gillar denna bilden, den har något som fångar min uppmärksamhet och oskärpan gör bara bilden mer intressant!

[iissa]
0

Jag hade föredragit skärpa på hunden och oskärpa i bakgrunden, men det kanske är en smaksak.
Söt hund förresten! Skrattande

Deklol
0

OT: Numera kostar 1gigabyte (1000mb, dvs ca 100 RAW-bilder) i utrymme drygt 50 öre. Jag sparar alltid mina jag lagt över i datorn. Man vet aldrig om man behöver dem senare för t ex montage, bevis, eller helt enkelt kan rädda dom med PP.

T: Jag tycker att bilden är fångat i rätt ögonblick och vinkeln/kompositionen funkar. Men att skärpan ligger så långt bak på hunden gör att det blir jobbigt att titta på. Det är svårt att fånga motiv som rör sig snabbt emot/ifrån (speciellt emot) kameran, men med lite mer övning sitter det snart där ;)

Cerrolyn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härlig bild men jag kunde inte låta bli att "kolla" i ps…

Jag är långt från et profs…

**MVH Cerrolyn

Tim98
0

Väldigt fin bild synd att inte skärpan han med på huvudet