fina foton
är det någon som kan hjälpa mig med hur man får finna foton någon som vet det kommentera
Ta kort på något som du gillar eller som du tycker är fint
Vad tycker du är roligt att ta kort på!
Testa dig fram med olika vinklar, ljus, inställningar, motiv etc. tills du får det du tycker är fint. Alla har först och främst olika smak och jag har sett bilder hyllas som jag inte själv tycker är särskilt fina och tvärtom, vad som är "fint" är subjektivt.
Sen kan man heller aldrig säga exakt hur man ska ta en fin bild eftersom det finns så många olika saker som påverkar resultatet, och det resultat du vill ha kanske inte är samma som det jag vill ha.
Jag vet inte alls hur långt du kommit i ditt fotograferande så ta inte illa upp om jag berättar självklarheter. Lär känna din kamera ordentligt, det gör du genom att öva, öva och åter öva. Kan du kameran så har du större möjligheter att utnyttja dess potential. Du kan behöva en del kunskap om de olika funtionerna med, kameravaskan.se har lättlästa artiklar och fotoskola samt videoinstruktioner och täcker upp en hel del områden. Det tar tid att lära sig och det är inte enkelt alla gånger men få blir stjärnfotografer över en natt.
Så, fina kort får man om man har förkunskaper om fotografering överlag, kan sin kamera, lägger tid på experimentering och har lite tur :)
Paulina