Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 917 ggr
[kobbeuffe]
0

Ormtjejen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sambo tog denna tidigare i kväll.

Vill bara säga att bilden är tagen under fullständigt säkra förhållanden. Jag har många års erfarenhet av ormar och denna är helt ofarlig och van att bli hanskad med. Ta inte såna bilder om ni inte är säkra på vad ni håller på med.

Martin
0

Jäkligt coolt med ormar! Synd du inte bor i närheten, då hade jag kommit på studiebesök.

Har själv aldrig haft några reptiler (mer än när man var 14 år och hade lite vattenödlor och någon salamander), men är sugen på orm just för att de klarar sig även om man skulle råka vara borta ett par dagar. Jag har ett arbete med oregelbundna tider och vill inte heller binda upp mig till att inte kunna sticka iväg en helg om jag skulle få ett infall, så det är inte så många andra djur som kan bli aktuella…

Häftig bild och har du fler bra reptilbilder så finns det intresse från i alla fall ett håll att se dem!

mvh Martin

[kobbeuffe]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja en till kan jag ju plocka fram

LindaKarlstrom
0

Jisses vilken stor orm :o Fast den ser kanske bara stor ut? Ett riktgit härligt foto tycker jag det är!

divansson
0

Inte direkt liten! ;) gillar ormar, hade en förut.. fick lov att sälja den när vi flyttade, har det så litet här ;) haha. nej, men coola bilder iaf ;)

[kobbeuffe]
0

#0 är en Kungspyton (Python Regius) hane på runt 8 år och ca 1 meter lång.

#2 är en Kungsboa (Boa Constrictor) hane på ca 6 år och nära 2 meter,

Boan har jag inte längre kvar för vi bodde så trångt att jag var tvungen att göra mig av med honom (och hans sambo) Sedan köpte jag Regiusen i stället efter ett par månader av plågsam abstinens. Dottern (14 månader) brukar stå och kika in i terrariet och när ormen rör sig så skrattar hon så hon tjuter.