Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 465 ggr
Anne
0

Vilken är bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland har jag så hemskt svårt att bestämma mig för vilken bild jag gillar bäst. Tur att foto.ifokus finns!

Vilken är bäst? Och varför? Den här?

Anne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller den här?

Solis
0

Oj, det var inte så enkelt….men jag föredrar nog blid nr 2 eftersom man ser kanten på tallriken.

irma
0

Gillade nr2 bäst,, där ser man formen på tallriken.. + att den såg väldigt god ut :-) den första är mer "avklippt" tycker jag…

Robert
0

Av dom två skulle jag välja #0. Därför att det ligger en klick mat på tallrikens kant i #1. Jag hade nog velat se lite mer av tallriken i #0, som i #1.

Hälsningar

Robert

Anne
0

Det är knepigt att man aldrig får allt liksom :) Jag gillar ljuset och färgen mycket mer i den första bilden, men kompositionen bättre i den andra. Och med mat är det liksom så att man får fota fort - för det står en hungrig man bredvid, redo att hugga in…

Tallkott
0

Jag gillar #1 bäst, snyggare att se formen på talriken och jag tycker bättre om fägen på bakgrunden.

BMJ
0

Då jag förmodar att det är maten som är det väsentliga så tycker jag att #0 är den bättre. #1 visar mer av tallriken än av maten och det blir lite obalans i bilden. Lite mindre tallrik i #1 så blir den bäst

Fotord
0

#7 Lustigt, tänkte precis det samma!

Är det en presentation av en rätt, en restaurang som presenterar sitt sortiment exempelvis då är det den första bilden som är bäst, utan tvekan. Den andra bilden vinner klart priset för mest artistiskt utförd.
Ljuset är för övrigt bäst i det första alternativet. Det är ett mera påtagligt gulstick i den andra bilden vilket får maten att se ljummen ut…

Robert
0

#5, om du fotar ena sidan av tallriken medan din man påbörjar på den andra. Du kan sätta upp en reflektor ungefär i mitten av tallriken så vet du ungefär var han ligger i måltiden.

Hälsningar

Robert

Anne
0

Robert, en fin tanke. *skratt*

Bima
0

Jag gillar den andra… :)

Tom
0

Vilken bild du väljer måste väl bero en del på var den ska sitta. Finns det bilder i närheten som ska få jämnvikt eller är det text? Är den till höger eller vänster om något?

Annars är det nog första bilden som ser aptitligast ut.

Tom

[slo]
0

Jag blir mest hungrig när jag ser #0… Så är det budskapet du vill förmedla känns den bilden helt rätt för min mage :)

//Jonas

Anne
0

Kul att höra att det är delade meningar också, då är det inte bara jag som är galen..

Fotot är, just nu, bara till min blogg. Inte hyperviktigt alltså. Och hänger ihop med text. Det viktigaste är väl dels att det ser aptitligt ut, men också att det är "snyggt" - det är ju alltid kul att få kommentarer på att fotona är fina.