D7000 info
Hej!
Jag vill uppdatera mig från min lilla D40 och tänker att det är lika bra att satsa "stort" på en gång då så att man får en riktigt bra kamera som kan hänga med ett tag. Så jag har hittat D7000 och tycker att den verkar vara riktigt bra och den kostar inte super duper mycket.
Men jag undrar om mina objektiv jag har nu funkar till den.? Objektiven jag har är kitobjektivet AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6 ED och AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6G ED VR. Jag vet att 18-55 objektivet funkar. Men jag har hittat många sidor där det står att 55-200mm VR inte funkar något vidare. Någon som kan svara på om 55-200mm VR är bra till D7000?
Sökt runt som en galning men hittar inga direkta svar. Tack i förhand!
/ A
Laddar upp en av alla hundratals bilder jag fotat. Haha, bara för att visa er. :)
Alla AF-S skall väl funka med de nya kamerorna utan af motor i huset.
/Mattias

Okej, bra jag har inte så bra koll på vilken utrustning som passar bäst till vad.. Jag kör mest på! ;) Blev orolig eftersom att en person på flickr skrev att det inte var en bra kombination. Men han är den enda som jag hört säga det än så länge. Fast han menade kanske att han tycker att Nikkor 55-200mm VR är ett skitobjektiv vilken kamera man än använder det till..
Aja, jag gillar i alla fall det objektivet. :)
/ A