Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 2426 ggr
hugoochip
0

Kattbild, Kritik Nybörjare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna ha kritik på denna bilden :)

En av de första bilderna jag tog med denna kameran så den är kanske inte så jättebra ^^

gaabriellaaa
0

själv är jag också nybörjare och inte så duktig på att ge kritik- men, jag tycker bilden var jättefin! :) det som stör mig är att man inte ser toppen av öronen .. dem blev lite kapade och även halsbandet- vet inte varför jag tänkte på halsbandet men det gjorde jag iallafallOskyldig'

edit: kapad är nog fel ord för bilden .. utan jag menar mer att jag skulle viljat sett lite mer luft mellan öronen och "kanten" på bilden :)

hugoochip
0

1# okej, tack:) Ska tänka mer på det:)

Janne64
0

Då vill jag lägga till att i mitt tycke så är den för mörk samt att detaljen till höger stör lite. Beskär den så att den försvinner och se hur resultatet blir.

Annars så är det bra skärpa och inga konstiga reflexer i katten ögon, det är bra.

Bra jobbat.

loviisa
0

Håller med tidigare skribenter, stör mig även lite på själva halsbandet (och ja, jag har själv katt med halsband på sig i pricip alltid men jag försöker att alltid komma ihåg att ta av det då jag ska fota då det stör och katten blir finare på bild utan det, lite mer… jag vet inte, fri känsla).

Så tänk på att ta av halsbandet när du ska fota :)

lovisa

hugoochip
0

Okej, tack så jättemycket, ska försöka tänka på det :)