Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2926 ggr
[WeepingWillow]
0

Teleobjektiv till Canon

Jag har en Canon EOS 450D med ett kitobjektiv men tänkte utöka med ett teleobjektiv som passar sig till att fota natur med och tänkte ni kunde hjälpa mig lite med förslag på bra objektiv för en rimlig budget.

TildaH
0

Jag är lite i samma sits, jag funderar på ett EF-S 55-250mm f/4,5-5,6 IS som komplement, det enligt rek. från canons bok

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Lakrits
0

Beror ju på vad man anser vara rimlig budget men denna har väl tagits emot bra av vad jag sett om man vill ha bildstabilisering och lång bränvidd.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=vc70300ca

/Mattias

[WeepingWillow]
0

#2 Ja rimlig budget kan man ju diskutera men jag syftar mest på ett objektiv en vanlig arbetare kan ha råd med utan större uppoffringar ;) Den du länkade till tycker jag faller under rimlig budget. Lite billigare skadar inte men betalar hellre lite extra för lite bättre kvalitet. Definitivt intressant objektiv som jag ska kolla upp :)

Ska till Thailand nämligen snart och tänkte jag skulle försöka mig på att ta lite landskapsbilder och inte bara på nära håll.

rahl
0

vi är väldigt nöjda med canon 70-300 is usm

EbbaB
0

Jag kan rekomendera canon EF-S 55-250 4.5/5.6 IS :) 

Mitt sitter på i princip hela tiden och mycket nöjd med det, även om autofokusen vara lite snurrig i vissa lägen.                                  Man får det man betalar för :)

Martin
0

#3 Fast skall du fotografera landskapsbilder så skulle jag nog hellre vilja ha ett vidvinkel än ett teleobjektiv. Fast det går såklart med tele också, lite beroende på vad man skall ha för landskapsbilder.

mvh Martin

[WeepingWillow]
0

#6 Det kommer inte enbart användas till landskapsbilder utan annat också, djur i träd och dylikt :) Tror jag har mer användning av ett teleobjektiv sedan efter resan också.

LoveYourRabbit
0

Har ett EF-S 55-200mm f/4-5.6 IS (kan ha missat någon siffra ;'s), är väldigt nöjd med det :) Det finns typ en "extra zoom" längst ut, som gör att man kan zooma yterliggare lite till. Man kommer väldigt långt med den och det passar perfekt för mej som fotar mycket natur och djur.

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni