Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 2236 ggr
antibody
0

Spruta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En gammal spruta, sannolikt 40-eller 50-talet. Såklart PSD:ad.

antibody
0

En till men annorlunda.

AktieTrader
0

Det var en härlig effekt i #1. Det ser ut som relief i någon plastbricka eller nåt.

antibody
0

Riktigt. Nyttjade filter > sketch > bas relief

bjorsa
0

Den i#0 ser ut som dom jag fick som liten på 60 talet då fyllda med gamma globulin för att få mer av antibody :-) kommer ihåg att dom gjorde ordentligt ont men har inga men av dom idag dvs ej spruträdd:-)

mvh/bjorsa

Robert
0

Snyggt antibody!

Robert

antibody
0

#5 Robert, tack för alla trevliga och konstruktiva kommentarer, skall försöka bli lite bättre på det själv.

#4 Bjorsa. Fyndigt, många antibodisar blev det…Här kommer en till som påminner lite om hur man kände sig. Skulle hellre haft fokus på den främre delen men kameran har så dålig makrofunktion. Borde också ha en spets på men tror inte att jag har någon som passar. Möjligtvis kanske det kan gå med en modern.

Bjorsa. I´m coming to get you :)

antibody
0

En annan photoshoppad pryl. Verkligen kul med PS när man har lite tid.

bjorsa
0

#7 Den blev läcker som ett konstverk

mvh/bjorsa ej björta Flört

antibody
0

Såg det. Korrigerat. Sorry.

bjorsa
0

#8 nemas problemas Glad

antibody
0

Här kommer en naturlig bild av tidigare visad spruta. Har tyvärr ingen originalnål.

antibody
0

Så här ser den ut sönderdelad. Är säkert från slutet av 50-talet. Nålarna till dessa sprutor rensades och slipades för hand.

bjorsa
0

#12 fin bild den påminner om sprutorna som tandläkaren hade när man gick i lågstadiet på 60 talet å då satt det en riktigt lång nål på fast kan ju vara att man tyckte den var lång då den kom emot en men den hjälpte ju mot den där borren dom hade den utan vatten den kändes som om den gick med 100 varv per minut ischh

mvh/bjorsa

antibody
0

Så blev man ju man också…

Mitt första minne av tandläkarbesök är från 7-8 års åldern. På den tiden luktade det eter. Tandläkaren höll sin arm dold bakom ryggen och bröt på något germanskt språk. Gaaapa, gaaapa så han och tog fram sin håriga underarm från platsen bakom ryggen. I handen fanns självklart en tång. Vissa saker glömmer man inte.

bjorsa
0

Nä en del saker liksom bränner sig fast å just tandläkarbesöken i lågstadiet var grymma de var nästan så att dom hade spännbälte i tandläkarstolen .

mvh/bjorsa

Robert
0

När jag gick till tandläkaren i min ungdom så var borren remdriven. Det var i Norra Ängby skola i Bromma och på 70-talet. Stolsdynan var i svart läder och själva stolen i äggvit metall. Ett minne (skräck) som har etsat sig i hårddisken och lever kvar.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Norra ängby där köpte kompisen hus för ett tag sedan vad nu de har med saken att göra:-)

Känner igen de där med remdriften å stolsdynan själv gick första 3 åren i snösätraskolan i rågsved och tror de var ryska bergborrare dom hade som tandläkare där man hade vibrationsskader efter remborren .

mvh/bjorsa