Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 1427 ggr
Ronja06
0

Nikon AF-S VR 70-300/4,5-5,6 ?

Någon som har ett: Nikon AF-S VR 70-300/4,5-5,6 ? Och vill berätta lite om sina åsikter om objektivet? Positivt/negativit? Hur är objektivet att fota med i sämre ljusförhållanden? Visa gärna en bild! :)

Sitter och spånar vilket objektiv (i den lite "lägre" prisklassen) jag skall införskaffa. Har läst lite recensioner om objektiviet, och det låter bra! Har även testat objektivet lite lätt med min egna kamera, och det känns rätt så bra. Om annat får ni annars jättegärna komma med bra objektivförslag! (minst 250mm)

Mvh Emelie Förlägen

Gips
0

Ett mycket bra köp i den prisklassen. Mycket populärt med högt andrahandsvärde. Dock inte lika skapt på tex 300mm som vissa värstingobjektiv eller billigare fasta på kortare brännvidder. Ett bättre 70-300 i den prisklassen är nog svårt att finna;) Räkna alltså inte med max bildkvalitet dock bra kvalitet!

Ronja06
0

1# ok! Låter bra för det jag hade tänkt mig, blir nog lite av ett "häng o släng" objektiv. ;) - ett objektiv som kommer hänga med på väldigt mycket. Men bra att det är "mycket" objektiv för pengarna iaf! :)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Haha. Igår vid julklappsöppningen fick jag (överaskande nog) ett objektiv! Ett nikon 55-300mm. Blev självklart mycket glad! Men saken är den att jag inte är påläst det minsta om det här objektivet. :p

någon som har åsikter om det objektivet? Tänkte testa det imorgon ute om vädret tillåter. :)

Mvh Emelie Förlägen