Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 4253 ggr
Pandy
0

Nikon d90 vs. d7000

Jag ska införskaffa en ny kamera, mest för att jag har använt den för "mycket", så den börjar närma sig döden och jag behöver en kamera som inte brusar så mycket på höga ISO tal och funderar på dessa 2.

Någon som har en d7000 och kan visa någon exempel bild eller är den för ny kanskeObestämd

Glad för lite tips om detta:)

Geronim0
0

Står valet mellan de två kamerorna du nämner finns egentligen inget val, D7000 är en toppmodern kamera med den nyaste tekniken och bästa sensorn. D90 är förvisso ingen dålig kamera den heller men av dessa två är D7000 det självklara valet.

Pandy
0

ok, jo de lutar åt de hållet:) ville bara se vad andra tyckte iaf någon hade hört om någon bugg osv;) Men när jag kollar på cyberphoto verkar de inte som den finns i lager, vart kan mna köpa på för ställen som är säkra?:)

Geronim0
0

Jag brukar köpa från England, billigare där och leveranserna är snabba.
Iom. att det är inom EU så slipper du dessutom tullavgift och den svenska momsen.

DigitalCameras.com

Samma sak från Holland.

Deklol
0

Håller med Gernim0. I dagsläget väljer man en D7000 om man vill ha valuta för pengarna. Ev. kan man köpa en begagnad D90 för 4-5k, annars säger jag D7000 ;)

Pandy
0

#4 Okej, ska kolla hur långt pengarna räcker;)

Geronim0
0

Om dom inte räcker hela vägen så spara lite till, det är det värt.

Pandy
0

#6 Alltså blir lite tveksam med allt prat om döda pixlar, men tror jag chansar ändå och köper en d7000 efter nyår då jag ska ha råd med den.

Mimmi
0

D7000 ska vara mycket bättre när det kommer till brushantering om man jämför med D90. Finns ganska många testbilder med hög ISO, bara att googla lite.

Jag har själv velat mellan dessa två, men har bestämt mig för att köpa en D7000.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för de döda pixlarna. Är inte så himlarns många som faktiskt har det här problemet, och det verkar uppstå mest när man filmar. Upptäcker du problemet tidigt lär du få byta ut din kamera om du pratar med din återförsäljare. Nikon ska dessutom släppa en fix till detta, mer om det kan du läsa här.

Mimmi
0

Här har du ett exempel på hur brushanteringen är i jämförelse med D90.

Pandy
0

#8/9 Okej, nej alltså jag är inte så orolig och kommer inte filma direkt med den, kanske bara någon snutt någon gång och är så sugen p åatt testa mitt 50mm 1.4 på D7000 just nu så jag spricker!

Pandy
0

Beslutångest igen, D90 kommer kosta "bara" 4990 kr på mellandagsrean på Expert! Tycker ni att jag borde satsa på d7000? Men jag håller fast vid d7000 tror ja för om ja vill uppdatera mig senare i livet blir klivet för litet, känns lite onödigt…men mellanskillnaden på kamerorna drog ner till 5000 så självklart känns de väl lite…men jag tänker köpa d7000! Förlåt för mitt tjat nuSkäms

Deklol
0

5000kr för en sprillans D90 är snorbilligt.

Pandy
0

Japp, så egentligen har man väl råd med bägge, men så roligt ska vi inte ha detOskyldig