Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 3546 ggr
[gingerfreak]
0

Vilket öga kollar ni med?

Vilket öga kollar ni med i kameran? Måste man kolla med något speciellt öga?

Mimmi
0

Man får titta med vilket öga man vill! Själv använder jag vänster öga.

Neiah
0

Jag kollar med höger & det är nog bara en vana. Tror inte öga spelar någon stor roll :)

Mimmi
0

Nu när jag testar att använda höger öga istället känns det helt fel!

När jag använder vänster öga behöver jag inte stänga andra ögat, vilket är bra eftersom jag känner att jag har lite bättre koll på vad som händer omkring mig då.

ssofia
0

Brukar använda höger öga, dock varierar det helt beroende på vad jag fotograferar.

Vid porträtt anävnder jag främst höger, och har oftast också vänster öga öppet och tittar mina modeller i ögonen, en helt annan känsla av avslappning och inte lika mycket nervositet hos modellen brukar det bli.

Vid t.ex sport-foto eller häst-hoppning, där jag främst använder mig av mitt tele-zoom, använder jag vänster öga för att "skärma av" och verkligen koncentrera mig på det jag håller på med.

Inkanyezi
0

Jag tittar med vänster öga, och precis som ssofia har jag högra ögat öppet och håller ögonkontakt när jag tar porträtt.

lodjuret
0

Ha..ha det har jag inte tänkt på, men jag kollar med höger öga när jag har den vågrät, sen när jag har den lodrät kollar jag med vänstrer ögaFlört

Jojaton
0

Jag är vänsterögd, och kan bara kolla med vänster öga i sökaren. Jag har dock i 90% av fallen båda ögonen öppna :)

Johanna - Instagram

IdaT
0

Då mitt vänstra öga är det jag ser bäst med använder jag det till att titta i sökaren med, stänger dock aldrig höger öga…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[YlvaP]
0

Höger öga tittar jag med. Klarar inte av att se med vänster.

Aviendha
0

Oftast vänster men det varierar faktiskt.

[iissa]
0

ALLTID vänsterögat, känns jättekonstigt med höger Flört