Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 986 ggr
bjorsa
0

De dånade till

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De dånade till alldelse nyss här pga en helikopter som var ca 50 m från mitt hus men fick en bild sen stack den allt var över på mindere än en minut tyvärr står det en björk ivägen men fick ju ett foto i alla fall :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

Fint, synd på björken. Påpassligt också att rycka fram kameran sådär.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

#1 Jo ibland funkar hjärnan på morgonen men det är sällan hade det inte varit för att jag just fått hem kameran hade jag nog mest ståt å glott på den istället:-)

De var däremot svårt att se objektet i displayen då solen lös på bra och själva sökaren är ju digital  så där blev jag lite förvånad men man lär sig väl att hantera det .

Man kanske kan göra ett solskydd som man sätter över displyen problemet blir ju att fästa den men nu har man nåt att fundera på:-))

mvh/bjorsa

tillalex
0

Hehe, ser ut som om modellflyget fastnat uppe i trädet.

:-)

bjorsa
0

#3 ja kunde nog nästan vara det för så stor var den inte utan en såndär för 2 gubbar och ena dörren var borttagen för fotografen höllt fot och kamera utanför dom brukar dyka upp ett par gånger per år å fota fastigheter här ute som dom sedan försöker sälja till en ,höllt på att köpa ett sådant foto 89 tror jag det var å då var det diabilden man köpte för 5000 kr har jag för mig men bidde inget:-)

mvh/bjorsa

Tom
0

5000 kronor?? Det var mycket. Jag har givit bort flera stycken flygfoton till sådana som jag tycker har behövt dem.

Tom

Norrskenet
0

Björsa: Kan du inte Fotoshoppa bort björken?Flört

bjorsa
0

De vore nåt Glad

mvh/bjorsa

lejon
0

Häftig bild, kan va tagen ur en film.Typ ,den försöker gömma sig, Coolsen kör den fram å " Arnold" dyker upp å "pangar" lite….Spåna vidare???

Eva

Robert
0

#5, om du ger bort fotona till mig först, så kan jag i min tur ge bort dom till andra för 5000 kr :)

robert

bjorsa
0

#8 Glad precis vad som hände .

mvh/bjorsa

lejon
0

Ja, jag ser redan rubriken i "skvallerposten".

Man som filmade Arnold i skottlinjen, eller nått, hi hi

Therese-jhfd
0

Ohhh, då måste jag få visa vad jag fotade i sommras på SRF. Satt i båten och hade det mysigt när det helt plötsligt blev ett väldigt oväsen. ->

Therese-jhfd
0

En bild till…

Therese-jhfd
0

Den rev upp duktigt mycket grus…

Robert
0

Therese, vilka bilder! När jag tittar på era helikopterbilder så slår det mig att man kan gott låta ha lite kortare slutartid. Fryser man rotorbladens rörelse så är det nästan så att man tänker sig att helikoptern ska trilla ned. Normalt ser man ju inte med ögat att rotorbladen är stilla.

Vad kan man tänka sig för slutartid?

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

#12-14 de kallar jag riktiga helikopterbilder maffiga snygga ,måste ha dånat ordentligt där ,dom brukar dundra förbi här hos oss fast på hög höjd .

mvh/bjorsa