Tips på bra fotobok!
Har inköpt "Digital fotografi" - Lär dig yrkesfotografernas hemligheter.
Inköpt via nätet på Adlibris. Kom på postlådan 2 dagar efter beställningen.
Boken är skriven av Scott Kelby som även är författare till "Photoshop för digitalfotografer!
Den är lättsam och roligt skriven och man lär sig mycket här på ett enkelt sätt. Det är nästan som om man är ute tillsammans med Scott och han berättar hur man ska göra…
Boken kostade 218 kr inkl. frakt
Och det är den verkligen värd jag lovar!
//CarlS
Jag lånade den på biblioteket, var inte alls lika imponerad.
Tycker visserligen om Scott Kelby men jag gillade inte riktigt hans taktik "det bara är såhär och du behöver inte veta varför, för det hade jag inte berättat för min kompis som var med mig och fotade heller". Jag vill gärna veta varför saker och ting är som de är för att kunna ta till mig det och kunna komma ihåg det.
Alla är vi olika 
Jo, det är sant. Han går inte in på detaljerna utan visar rakt upp och ner hur man gör. Det gillar jag! Jag menar, du behöver inte veta hur en bilmotor fungerar. Huvudsaken är ju att du kan köra bilen på ett bra och säkert sätt!
Har läst andra fotoböcker men de är för "tunga" för mig. Orkar inte sätta mig in i alla specifikationer och termer…
Men det var bra att du ger din syn Emma. Kanske bäst att andra också lånar den först på biblioteket så jag inte lurar någon att köpa "grisen i säcken" .
"Det är tur att vi är olika, hur hade annars världen sett ut! :)
//CarlS
Får gå till bibblan och låna någon dag :)
Ett tips från min sida är boken Fotografi av Tom Ang, har lärt mig otroligt mkt av den!

Kostar visst 208kr på bokus…Det är nog olika vad vi vill få ut av en bok om fotografi. Jag tror att de flesta vill ha en snabblösning utan att lära sig om linsers abboration eller liknande…
Helt klart har vi olika smak och vill olika med vårt fotografi. Det märks ju här inne på Foto iFokus inte minst.
Det finns fler böcker på biblioteket så det är att rekommendera att gå dit och kika. De brukar ju också ha tidskrifter som är dyra som man kan ta sig en stund och läsa i tysthet…
Biblioteken är en alltförofta bortglömd kunskapskälla….gå dit…
Jag älskar doften av böcker….

Jag har köpt boken,och den är suverän tycker jag.Ett mycket bra komplement,för mig som har fotograferat i många år.Man är trots allt inte fullärd,hur länge man än håller på.
#4 "det finns fler böcker på biblioteket" Jo det är ju sant, men på vårat bibliotek finns det 4 (!) böcker som handlar om foto varav en handlar om det analoga mörkrummet. Jag kan bli så arg på att ingen satsar på vårat bibliotek, jag älskar att låna böcker!
Men tur som jag har och bor i stockholm finns ju hela fotografibiblioteket, men där får man inte låna hem böcker! Och sen finns ju alltid stadsbiblioteket :)

#3 Den boken har jag också, "Fotografri" av Tom ang. Fick den när jag praoade på Bokia helt gratis ;) Den är värkligen otroligt bra, det var där jag fastnade för bilderna av Frans Lanting och nu äger jag en jätte stor bok med en massa bilder av honom, han är otroligt bra!
/Lina svensson