Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 2292 ggr
Petter
1

Användarhandbok Nikon D50.

Jag undrar om någon har eller vet var jag kan få tag i en instruktionsbok till en Nikon D50.

Tack på förhand!/Sofi

beem
0

Hanböcker brukar finns på hemsidan.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Petter
0

Tack så mycket. Fick hem kameran i går och har redan lyckats köra fast. Bla fokuserar den inte i autoläget nu och på displayen står det "markeringar" under bilden och det likssom blinkar på vissa saker. Är man nybörjare så är man!

Nån som vet?

Inkanyezi
0

Prova att återställa kameran. På Nikon brukar det vara två knappar som är märkta med grön prick; den ena nere till vänster invid skärmen, den andra uppe vid slutarknappen. (i och Info)

Om knapparna inte sitter där, så titta i bruksanvisningen. Man ska visst hålla dem inne ett par sekunder med kameran påslagen.

Markeringar som blinkar kan vara högdagervarning, om det är bildens ljusaste delar som blinkar omväxlande svart och vitt när man tittar på en bild man har tagit. Det ska vara så, och det är en bra finess för att se om man har överexponerat.

Petter
0

Nån "focusering" fick vi inte tillbaka men det är nog som du säger med det andra. Tex blinkade ett fönster. Tror julbaket blir nån annan dag….tar tid det här, man vill ju likssom få till det!

Tack!

Petter
0

Nu är det bra, det var så enkelt att objektivet inte hade "klickt" fast ordentligt. Nu är jag glad igen!