Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1733 ggr
Blanka
0

Vlken kamera?

Så jag håller på och fotograferar en hel del men har inte haft en systemkamera tidigare och planerar nu på att köpa det men eftersom jag kan nästintill inget om dem så behöver jag lite hjälp. Jag kommer fotografera lite all möjligt men mycket djur och framförallt hästar och hundar. Så jag har funderat på en Nikon D40, Nikon D50 eller Nikon D60. Men det är mest för att jag har hört bra om dem såad tycker ni? Sen undrar jag om objektiv för där har jag absolut ingen aning om vad som är bra att ha?

Mimmi
0

Nikon D50 är rätt utdaterad, så den skulle jag inte rekommendera - trots att det i grund och botten är en rätt bra kamera. D40 skulle jag nog inte heller rekommendera.

Är det en Nikon du vill ha kan du kika på D60, D3000, D3100 eller kanske D5000. Annars är D90 väldigt billig nu, och finns antagligen ännu billigare på Blocker.

Vill du ha en systemkamera men inte är beredd att betala så mycket, kika på Olympus E450. Den finns för 2 995 på SIBA tillsammans med objektiv.

Angående objektiv är kitobjektivet som brukar ligga runt 18-55 mm en bra start. Många köper sedan till 50 mm 1,8 vilket är ett ypperligt porträttobjektiv.