Fotoresa, intresseanmälan
Signaturen Norrskenet föreslog i ett inlägg att vi medlemmar på Foto.iFokus skulle ta en tur till Helsingfors för en fotoresa. Med detta inlägg vill jag kolla om du är intresserad utav en fotokryssning till Helsingfors.
Priset tror jag hamnar på från 1.500 kr vid del av 4-bäddshytt eller om man vill vara själv i hytten så blir det 2.500 kr. För det får man kryssning, resa, måltider på båten och konferensmöjligheter. Jag tror att taket ligger häromkring, jag har inte tagit in några offerter än och det kan bli billigare, men jag vill att du ska få en bild av vad det kan kosta redan nu.
Tiden för en fotoresa kan jag tänka mig att den kunde ske under maj månad. Avresa skulle ske en lördag och hemkosten till Stockholm blir en måndag. Vilken helg det blir beror på tillgänglighet hos Viking Line eller Silja Line.
Program för de 36-timmar som kryssningen pågår beror på intresse. Kom gärna med förslag, men jag kan tänka mig att vi kan ha allt från det grundläggande till mer avancerad fotografering. Vi alla ligger i olika faser i vår fotografering så nybörjaren till proffset ska känna sig välkommen.
Jag pratar gärna om RAW i Photoshop och studiofotografering. Jag tänkte ta kontakt med kameratillverkarna och vi kanske kan få ha lite provexemplar på båten som vi kan känna på. Kanske vi kan anordna en tävling också. Du får gärna vara föreläsare!
Vad tycker du?
Jag skulle tycka att det vore väldigt roligt om du hade möjlighet att komma med. Du får gärna kommentera och komma med fler förslag eller invändningar.
Hälsningar
Robert
Intressant :) Stockholm är på fel sida sverige, men det är inget större problem egentligen. Jag är halv-intresserad, beror mycket på om jag har pengar och tid.
//Jonas

Jag är väldigt intresserad, men det mesta hänger på om jag har råd. Kanske kan jag få den i födelsedagspresent av någon ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Låter jättekul! Är intresserad om tid och datum passar!

Eftersom det var jag som initierade idéen så vill jag självklart vara med. Jag pratar och förstår lite finska så Helsingfors vore toppern för mig…..

Nu har jag fått in en offert från Silja Line och priset lär väl hamna ungefär detsamma. Mitt antagande siljde sig något ifrån vad det verkligen kostar.
Del i 4-bäddshytt kostar 2,100 kr
Del i 2-bäddshytt kostar 3,300 kr
I priset ingår alla måltider och konferensmöjlighet.
För mig känns som om det blir rätt dyrt för en bra anslutning. Jag föreslår att vi samlas i Stockholm för en lite större aktivitet. Det kan bli riktigt skoj det med.
Hälsningar
Robert