Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 5709 ggr
MartinO
0

Fotoutrustning säljes

Jag har tyvärr drabbats av värk och klarar inte av att hantera en tung proffsutrutning längre. Därför säljer jag rubbet.

Mitt fotointresse har inte avtagit, men jag måste jobba med lättare utrustning i framtiden. jag kan tänka mig lättare utrustning som dellikvid såsom Nikon Coolpix 8800 eller 8700. Även Leica eller Panasonic är av intresse.

Jag säljer styckvis, men ett bra bud på hela paketet har företräde.

Bud tas endast emot via PM.

Nikon D2x med endast 16400 exponeringar.
Nikon 24-70 f/2,8
Nikon 70-200 f/2,8
Nikon 50mm f/1,8
Tokina 100 f/2,8 Macro
Sigma 1000mm f/13 spegeltele
Nikon telekonverter TC17E II
2st SB-800
SB-900
SU-800
Macrobälg
Macrosläde
2 softboxar på stativ
Stabil macrostativ i ek

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Moollan]
0

Vad ska du ha för SB-800/SB-900?
Hur stora är softboxarna?

[Sillen-91]
0

Hur mycket vill du ha för Nikon 70-200 f/2,8 ? :)

jaffar
0

Hej Martin.

Även jag har fått ta detta beslut och jobbar nu med Panasonic LX3, FZ50,FT1 plus lite äldre P&S. Jag köpte min första kamera 1953 så avtryckarfingret är vältränat. Det går faktiskt riktigt bra och fotograferandet fick ett lyft ända till jag måste byta höftled, det blir lugnare då ett tag. Jag har kvar en Pentaxutrustning för film där ju kamerorna i alla fall är lite lättare och grejorna används bara stationärt.

Jag hoppade in bara för att jag såg att du skulle sälja en makrosläde - om det är en standardsläde så är den bra att ha till alla typer av kameror och dyr att nyanskaffa så behåll den ett tag. Jag brukar låna en släde när det är dags för "allvarlig" makrofotografering från stativ.

Lycka till med försäljningen och omställningen, du blir väl kvar på forumet i alla fall - jag har uppskattat dina inlägg.

Hälsningar

Janne

PS ha minst en kamera som klarar RAWformat

bildochfoto
0

Martin: Olympus E-PL1 klarar RAW också

Panasonic GH2 också…

Det är klart kul att fota med den lilla kameran och skjuter du mycket street så är den perfekt att ha med sig…och billigare…

det är dock inte någon systemkamera men de spegellösa kamerorna blir bättre och bättre…

båda kan man också filma med…

bildochfoto
0

Den här är med Olympus E-PL-1

det kuliga är att båda kamerorna klarar gamla Nikon och Canon objektiv….

så du behöver säkert inte sälja de lätta objektiven….

jag kunde förresten inte ens lyfta min kamera förut..

bildochfoto
0

obs du kan behöva en adapter..

gurin
0

Vad menar du bildochfoto? Klart det är systemkameror. Finns mängder med prylar att köpa till förutom objektiv. De är bara utan spegel och Epl 1 har möjlighet till en extern EVF.

Bildkvaliten är klart godkänd.

Olympus Epl1 är som näst nyaste systemkamera från Olympus den som har näst bäst bildkvalitet, alltså bättre än min E3. Med handhavandet är det dock en annan sak. Men är den viktigaste parametern liten och lätt med acceptabel bildkvalitet bör detta paket räcka långt, särskilt om du inkluderar detta objektiv.

mvh/gurin

profca
0

törs man fråga vad du hade tänkt dig för huset?

bildochfoto
0

jag menar att om man behöver en lätt kamera är Olympus, Panasonic, Sony Nex, Samsung NX…klart bra alternativ…

bildochfoto
0

dock får man inte riktigt samma snabbhet såsom Olympus e-3 men det är ett klart godkänt alternativ…

och visst är det trevligt som familje far att både kunna filma och ta bilder…

uffelarsen
0

Inget kul med värk Martin, jag vet , jag har kronisk värk i nacke och axlar men f..n om jag ger mig ännu Flört Jag är lite sugen på din Macrosläde kan du ge lite mer info om den ?