Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2546 ggr
Moalinn
0

Objektiv till D7000?

hej!

Jag har börjat fundera lite, eller mer Fantisera och drömma.
Jag har i nuläget en Nikon D60 som jag inte är nöjd med, men det behöver vi inte gå in på, så jag vill ju så snart som möjligt skaffa mig en ny kamera. Har funderat på en D90 innan men när D7000 kom så sa jag, Den SKA jag ha!
Så ja, om jag får ihop dom pengarna så blir det en D7000.
Men nu till det jag ville fråga.

Jag vet ju att ett 18-55mm objektiv inte fungerar till D7000, eller?
Men med dom pengarna jag har nu ska jag köpa ett macro objektiv och jag vill ju gärna kunna använda det till min nästa kamera också.
Men vilka objektiv är det som passar till en D7000?

Om det är någon som vet :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Inkanyezi
0

Du har kanske missuppfattat det där lite grann. Alla AF-objektiv kan användas på kamerorna som har inbyggd motor, också de som har egen AF-motor. Så det är inte något problem att sätta på objektivet som du har till din D60 på en D7000.

Det är den andra vägen som det inte funkar. Ett objektiv som inte har inbyggd motor blir manuellt när man sätter det på en D60.

Moalinn
0

hehe, okej..
Det har nog blivit lite fel ja.
Men jag tror att det va någon som sa till mig att det inte fungerar med "mindre" objektiv som 18-55mm därför dom bara säljs med typ 18-05 eller 18-200 eller vad det nu än är för objektiv.

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

18-105mm menade jag

Medarbetare på Djurfoto

mille-star
0

isåfall skulle det inte gå att fota med vidvinkel vilket det faktist gör så självklart kan du använda 18-55!

Moalinn
0

okej. då har det blivit fel någon stans då, någon kan väl antingen låsa tråden eller ta bort den :P

Medarbetare på Djurfoto