Ute på hal is...
Kanske var det för att det var soligt och relativt varmt igår som den här stackaren gav sig ut på äventyr. Han kom inte så långt innan han hade frusit fast i isen.
Efter fotograferandet blåste jag lite varm luft runt om och på honom tills han till slut lossnade. Jag tog hem honom och skulle se om jag kunde rädda honom (han var fastfrusen på en lekplats, så antingen hade barnen trampat ihjäl honom eller så hade han drunknat när isen smält).
Efter två timmar här inne och ingen rörelse så skulle jag ta ut honom till fåglarna.
Men gissa vad? När jag skulle plocka upp honom fick han ett ryck och försökte fly!
Nu ska han bo i mitt tomma akvarie och släppas ut till våren.
Det fick bli dagens goda gärning :)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

Ojsan, den lilla krabaten ser en aning frusen ut!
Jag har ingen aning om vad det är för larv men antagligen blir det en vacker fjäril till våren?
Cool bild och fin gärning 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#1 mm minst sagt. Nje, jag tror det är en skalbaggslarv. Är dock inte hundra, vi får se! Min uppgift nu är att ta reda på vad en sån här käkar… Får trycka i lite av varje i aquariet :D
#2 Tack :)
Medarbetare på foto
Hur har det gått för den lilla larven? Har den överlevt?

Du slutar aldrig förvåna mig, Dennis. Jag blir faktiskt lite rädd för dina spindelbilder. Jag undrar som Mona också vad som hände med den lille.
#4 den sover i mitt aquarium fortfarande ^^ där e gott om blad så om den blir hungrig så e de nemas problemas :D
#5 ja man blir själv rädd ibland :|
Medarbetare på foto
#6 Det var roligt att höra! Ska bli intressant att se vad den blir när den blir stor
Jag kan verkligen inte med sådana där kryp, nu kommer jag få mardrömmar! ;)
Snällt av dig att du inte gav honom till fåglarna i alla fall, nu kan han säkert se fram emot ett långt och lyckligt liv ;)
Klarar sådana att ligga fastfrusna utan att dö av det, eller kan den leva fortfarande?
mvh Martin
#9 de går i vinterdvala, vilket betyder att de håller en låg kroppstemperatur och stänger av de flesta organen
Vilken liten kall sötnos. Hur gick det slut. Fick han luft under vingarna till slut.
Oj, har glömt att berätta hur det gick :P Han puppade sig på en kvist i akvariet, och för att jag inte skulle glömma honom/henne tog jag ut kvisten i skogsdungen där jag bor. Förhoppningsvis gick det bra, har tyvärr inga fler bilder =/
Medarbetare på foto