Att gøra en fotokalender?
Jag och en lite grupp i klubben ska publicera en vægg kalender till 2012 før att sælja i ca 1000 ex. Inkomsten går oavkortat till klubben. Vi har aldrig gjort det hær tidigare och behøver lite hjælp på traven! Bilder har vi efter som vi ær en fotoklubb. Men hur hittar vi ett føretag som kan trycka upp kalendrarna till bra priser?
Ær det någon hær som har gjort något liknande som kan dela med sig av lite ideer?

Jag har själv inte gjort just kalender men vet att Crimson gör sådana. Crimson kan jag rekommendera i allt som rör utskrift av bilder. De utskrifter jag beställt därifrån har jag alltid blivit mycket nöjd med och servicen är utmärkt.
Et exempel är en beställning jag la en lördag, döm om min förvåning när det kom en avi från posten på måndag att jag hade en försändelse från Crimson att hämta! 
Jag har inte beställt mycket från Crimson, men alltid varit väldigt nöjd med vad jag fått. Även bekanta som beställt via dem, allt från vanliga foton till meterstora Canvastavlor har varit riktigt nöjda.
mvh Martin

Crimson verkar bra, men extremt dyrt om man ska trycka upp mellan 500 och 1000ex. Vi ska ju kunna sælja dom till vettiga priser sen också.
Jag har skickat en offert førfrågan till Trosa tryckeri som bla trycker kalendrar. Hoppas dom kan hjælpa mig.
Jag tar tacksamt emot fler tips!!

Skall du ha så många som uppimot 1000 st. så är nog Crimson öppna för en förhandling om priset. Slå dom en signal och fråga.

Det kanske man kan gøra ;-) Ska kolla vad jag får før svar från tryckeriet først så jag har något att jæmføra med!