Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 3532 ggr
Robert
0

Robert Hammar tackar för sig!

10 augusti på min födelsedag drog jag igång Foto iFokus som Sajtvärd. Samtidigt som jag drog igång sajten var jag i full gång med mina studier på New York Institute of Photography

Det har blivit flera kurser efter NYI och då på BetterPhoto.com, live i Chicago och London och på Perfect Picture School of Photography. Det har också blivit en hel del litteratur, DVD och minifilmer utöver de kurser jag har tagit. Jag försöker ständigt vidareutveckla mina kunskaper inom fotografering, det finns massor med bra kunskap och att ta till sig med nya infallvinklar. 

Jag har även haft förmånen och fått träffa världskända fotografer i USA - Paul F Gero, Bruce Smith i London och Brigitte Grenfeldt i Stockholm. Det är fotografer med stora kunskaper och som generöst har delat med sig utav sina erfarenheter. Vi har fortfarand kontakt med varandra, ex med Bruce ska jag hålla en high end Fashion kurs i Stockholm.

Det har hänt mycket under mina 1½ år här på Foto iFokus och under mina två år som fotograf. Målet har hela tiden varit att komma igång som professionell fotograf och där är jag nu. Det som saknas nu är uppdrag. Nu är det i stort sett tomt i min kalender och förhoppningsvis blir det en ändring på det. Det har varit svårt, mycket svårt att få kunder i Finland. Några har hittat till mig som ett brudpar från London.

Ett brudpar från London tog kontakt med mig i höstas och frågade om jag kunde vara deras bröllopsfotograf uppe i Kakslauttanen Igloo Village Ivalo norra Finland.

För två veckor sedan var jag uppe i 4 dagar för att dokumentera deras bröllop. Med och bevittnade Sam och Kevin's vigsel fanns 31 gäster från Storbritannien och jag som deras fotograf.

Album - Samantha och Kevins bröllop

Bröllopsäventyret kommer nu att publiceras i den brittiska bröllopstidningen Wedding Ideas.

Så här skriver Philippa på tidningen: Thanks so much for sending through the link to the pictures from Samantha and Kevin's wedding, they are really amazing pictures and we'd love to feature their day in Wedding Ideas.

Här nedan några andra utmärkelser:

The Perfect Picture School of Photography vill publicera en bild i deras nyhetsbrev, en bild som jag tog i samband med ett fotoprojekt i den kurs jag tog hos dom i Glamour Photography. 

För någon vecka sedan blev en utav mina bröllopsbilder från ett bröllop i somras internationellt prisbelönt av Wedding Photojournalist Association, www.wpja.com : www.wpja.com/wedding_photography_galleries/contest/06/winter/01-04.htm " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Fourth Place Robert Hammar/Finland

Jag kommer snart hålla kurser inom fotografering i Finland och det kommer även ske på nätet för alla svenskspråkiga. Fotokurserna på nätet kommer vara på 4 veckors basis, fullmatade lektioner.

Till sist vill jag tacka för min tid på Foto iFokus och allt det stöd du har gett mig. Ditt stöd har betytt mycket för mig, så ett stort tack till dig. Samtidigt vill jag passa på att välkomna alla fotografer till den nya marknadsplatsen för fotografer, Fotografer iFokus, som snart öppnar sina portar.

Mina bästa hälsningar

Robert Hammar
_Fotograf
www.roberthammar.com
_

Rosenhill
0

Lycka till med framtida jobb och glöm inte att titta in i bland.

mvh cecilia

Niklas
0

Lycka till och grattis till framgångarna, Robert!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

GuPpY
0

Ja håller med de ovanstående inläggen och många lyckönskningar

Danke
0

Lycka till med jobbet!  Kul med alla dina utmärkelser!

Du måste titta in till någon gång och berättar hur det går!Glad

Mvh Danke

bosse
0

Lycka till!

bosse

CarlS
0

Lycka till Robert!

//CarlS

[Quellii]
0

Lycka till Robert, har lärt mig mycket från dina artiklar och tips! :) Tack!/Photoniq - www.alexandra.foo.se

Martin
0

Lyckönskningar från Skåne!

mvh Martin

bildochfoto
0

Jag tror att du kommer lyckas med fotografer också….Lycka till

Celia
0

Jättekul att det går så bra! Du har gjort ett fantastiskt arbete med att bygga upp denna sajt. Lycka till med allt i framtiden Glad

jojjehanna
0

Lycka till och tack för din tid, du har gjort ett bra jobb! Kika in ofta!

twinnie
0

Lycka till! :)

[mingdie]
0

Lycka till Robert Hoppas att du får lite mer uppdrag snart.

Eddie

Anna
0

Lycka till i framtiden!

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

divansson
0

Lycka Till! och du glömmer inte att kika förbi igen va?

Mvh. Camilla

Linafoto
0

Lycka till i framtiden, du har varit en jätte bra Sajtvärd!

/Lina svensson

Titti
0

Lycka till

//Titti

Margareta
0

Lycka till och tack för att Du startat Foto, en jättetrevlig sajt!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

berra
0

Lyckatill Robert…vi hörs säkert.

SLAfoto
0

Lycka till…

//Stefan

bjorsa
0

Lycka till Robert

Mvh/bjorsa

__iE
0

Tack för du startade foto iFokus ;] :)

Ha det bra o Lycka till med din fotografering :)

Staffan71
0

Vill bara tacka för din tid hos oss och önska lycka till med andra projekt

Leffe
0
Robert
0

Tack för att du kollar in i min sträng, det har varit rolig tid tillsammans med dig och du glöms inte lätt bort. Självklart kommer jag att titta in till dig också. För att hålla dig bättre underättad om vad som händer i min karriär så har jag öppnat upp en blogg, och snart kommer även en fotokursverksamhet komma igång på nätet fast då på en anna sajt. Hoppas du kommer att uppskatta det.

Sköt om dig!

Robert