Landskapsbilder [samlingstråd]
Alla har vi något vi förknippar extra mycket med den plats vi bor på eller kommer ifrån. Tänkte vi kunde visa lite landskapsbilder eller platser från just dessa ställen.
Hoppas få se många fina bilder från hela Sverige.
Edit: Natuligtvis är bilder från andra länder också välkomna!

Ojojoj.. Här vill jag vara med!
Tyvärr är min kamera inte den bästa och jag har lite distorsion på bilderna men hopas den duger
'
Sorry kunde inte hålla mig, ta bort den om ni vill.
*asg*
Woozy
Jag älskar Bohuslän med sina vackra klippor i granit och gnejs. Den här bilden är tagen på Hönö i Göteborgs norra skärgård. Blommorna heter Trift och kallas även för gräsnejlika.
#1 Det har ändrat sig en hel del i dina trakter sen jag var barn och växte upp där, då fanns det inte så många djur med horn

Nä vi har fått jordbruksstöd från EU, dessa pengar används till att återinplantera den utrotningshotade entaggiga tecknade älgen i motljus samt den inte lika utrotningshotade bävern i vilket ljus som helst!

Jag älskar Dalarna och såhär såg det ut för två år sedan under hösten - sjön runn.
Vänliga hälsningar Stephan
#8 Dalarna är en underbar plats, mycket vackert.
Måsar finns ju överallt, men det är på kusten jag tycker de hör hemma. Detta är Kålle, Ada och Osborne!
Kaj å Börje då? 
Woozy
WOW.. rena vilda västern solnedgången.. 
Woozy
#17 Ja, det är inte offta det händer =)
That that don't kill you can only make you stonger
#13 Äh, Kaj & Börje har dragit till Skåne och bygger forfarande på den där skorstenen..
#14 Vackert promenadstråk. I vilket landskap ligger det?
#15 Vilken fin plats att fiska på. Vad får man för fisk där?
#16 Var i landet har du fångat den vackra solnedgången?
#21 Det här stråket ligger vid vänerns nordliga strand
#23 "Ack Värmeland du sköna"! Detta underbara landskap. Där har jag tillbringat många barndoms somrar.
Ja det finns mycket vacker natur här i värmland. Det är bara att gå ut och ta för sig.
#26 Dina höstbilder får mig nästan att längta till hösten. Det är min favoritårstid.
#28 Den vintern skulle man ha här i Sverige!

I den här tråden fanns det mycket fint att se på!
Bidrar med ett foto taget i oktober 2008, ett par, tre km från där jag bor. Hade kameran med eftersom jag just varit och fotograferat ett jaktlag som skjutit en stor vildsvinsgalt, och på hemvägen blev det några foton tagna på detta lilla, sedan länge övergivna, torp.
Min hemtrakt är Bergslagen, fyra mil norr om Örebro.

#37 En liten nyfiken fråga Ylva:
Har du tagit den med Sonys panoramafunktion?
Ja det har jag. Sweeppanorama heter den funktionen. :D

#47 hihi min mormor bor på kimitoön =)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .