Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3006 ggr
saandrra
0

Köpa kamera? Vilken?

Nu så ska ja köpa en kamera. En kamera som jag kan växa med, filma osv.
Vilken skulle ni då rekomendera?

Jag vill kunna filma med den, och priset får ligga runt 9000-10 000:-

Har kollat på D90, men finns det någon kamera som är likvärdig? Berätat gärna för och nackdelar med de kameror som ni har tipsat om. :)

Jag är ingen nybörjare, kan jag väll tillägga ;) Fotar just nu med Nikon D40, gillar den riktigt mycket, men kamerahuset har tyvärr börjat bli sämre..
Vill endast ha Nikon tips, då det är det ända jag kommer köpa, i vilket fall som helst! ;)

Anfa
0

Har en D90 som jag är supernöjd med! Det finns ju canonkameror som är typ som den, men i Nikon är det väl instegsmodellen nikon d5000 eller nya dyrare nikon d7000. Men har inte så mkt erfarenhet av de andra två, åk och kolla vilken som känns bäst! Men som sagt, jag är jättenöjd med min D90 =D

saandrra
0

dubbel..

saandrra
0

Är den lätt att filma med?
Har man AF när man filmar eller måste man använda MF?:)

Anfa
0

Ja, man sätter på LW och klickar på OK ;)

Nej, det är nackdelen, ingen AF.. Men om du ska ha med AF så tror jag att Nikon D3100 är den enda nikonkameran som har det, tror inte att det skulle bli någon stor uppgradering från din D40..

saandrra
0

Jaha, okej, men man lär sig nog, hyffsat iallafall ;)
är det vikbarskärm på den?

Okej, nu frågar ja istället för å kolla på nätet, shiit så lat ja ä! ;)

Anfa
0

Joo, annars är de ju bättre att köpa en filmkamera Flört

Nej, inte vikbar skärm, det finns det på Nikon d5000 :)

saandrra
0

hahahaha, joo fast, enklare med kamera å filmkamera i en! ;)

det är svårt de hära med kamera.. ett helt hav av olika kameror!
Svårt å välja vad man ska köpa osv..!

Anfa
0

Haha jo jag vet.. Men som sagt, åk på en affär och kolla på kamerorna! =D

josefijn
0