(M) Kritik - gräs
putt
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
börjar bli riktigt tråkigt det här,
Medarbetare på Djurfoto
Är ingen fena på kritk.
Dock så gillar jag bilden! Det enda som stör mig är de stora fläckarna, vet inte om det är vatten på linsen eller nått sånt. Annars riktigt fina färger.
oj, det hände något!
Tack :) det är inte vatten på linsen, vad jag vet, utan mer vatten på grässtrån som va nära linsen :)
Medarbetare på Djurfoto
Jag är heller inge bra på att ge kritik, men ska försöka.
När jag tittar på bilden känns den väldigt rörig. Vattendropparna som blir ljusklot känns som att dom är i vägen. Ögonen har licksom ingen fast punkt att fästa sig på i bilden.
Färgerna är fina och så, men helheten av bilden känns lite tråkig och händelselös.
Kanske om du hade fått fokus på vattendropparna istället som vilar på grässtråna så hade man haft något att fästa blicken på?
Sen så skulle jag vilja ha längre skärpedjup i den för att se mer grässtrån skarpa. =)
Bara min personliga åsikt, fortsätt att kämpa!
precis det jag behövde, tack :)
jag tyckte det va ganska svårt att få något jätte bra fokus på dropparna så det fick bli lite som det blev.. men jag ska allt ut och testa till våren igen :D
Medarbetare på Djurfoto
Ja, det kan jag förstå, du fick vel krypa i blött gräs också kan jag tänka mig?
Inte så vidare trevligt, men vad gör man inte för att få en fin bild! =P Jag har också gjort det. ^^
Vinklar som inte är så vanliga brukar ofta kunna bli dom mest intressanta bilderna men samtidigt dom jobbigaste att fota. 
jodå, jag fick allt krypa i blött gräs. Men som du sa, vad gör man inte för att få en fin bild :p
det är alltid dom ovanliga vinklarna som blir jobbiga .. förstår inte varför 
Medarbetare på Djurfoto
He he precis. =P