Canon i USA?
Är Canon billigare i USA än Sverige? Tänkte att dollarn är så låg nu att det kanske lönar sig att köpa kamera där isåfall (Släkting ska dit snart).
Ja, den är antagligen billigare. De flesta elektronikprodukter brukar vara billigare i USA.
Den är generellt billigare i USA, men ska du importera får du räkna med att det tillkommer 25% moms plus tullavgifter. Så slutpriset blir ungefär detsamma som i Sverige.

Men jag har en släkting som ska dit så jag slipper alla extra avgifter;)

Den sidan som du länkade till verkade inte vara billigare än i sverige. Du kanske vet någon annan sida?
Allt beror på vad man ska ha. B&H har många saker som är billigare än i Sverige, men kanske inte nysläppta kameror. Om man slipper avgifterna om man köper själv eller någon man känner gör det, beror på hur stort samvete man har. Det finns en gräns för hur mycket man får föra in i Sverige från ex USA, men jag kan inte den summan. Du kan ta reda på det på tullverkets hemsida.
Någon annan sida än B&H känner jag inte till. Det är den sidan jag själv skulle handla på eftersom jag vet att den är seriös och välrennomerad. Deras butik i New York har jag däremot handlat i, och gjort det billigt.
adorama.com tror jag en heter;)
Vad händer om det blir nåt fel på det man köpt, man kan ju inte gå tillbaka till butiken liksom?
Köper man kamera eller objektiv utomlands gäller garantin även i Sverige, åtminstone för Canon och Nikon. Skulle tro det är samma regler för andra märken, men kanske bra om man kollar först innan man köper.
Canon har världsgaranti på objektiv. Inte på husen. Däremot har husen garanti i Sverige om du köper dem inom EU.
Canon har något som kallas gentlemens agreements, som innebär att garantin gäller i ett år oavsett var man köpt huset. Däremot gäller inte reklammationsrätten efter ett år.
Jag kan ha fel när det gäller Nikon, men man får hoppas dom också är gentlemen