Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 1543 ggr
LillaBenice
0

Kritik Medel-blandat del 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fortsättning.

LillaBenice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

4

LillaBenice
0

PUTT

Aviendha
0

Kyrkan: Det stör mig att den lutar, endera är det fullt medvetet men då hade jag personligen nog valt att framställa det på ett sätt som gjorde att det kändes planerat och att det gav bilden det där lilla extra för just nu känns det som något är småfel, innan man funderar en sekund och kommer på vad som felar. Ljuset är härligt och det hade kunnat bli ett stämningsfullt porträtt av byggnaden men bilden är fruktansvärt oskarp. Planerad oskärpa på delar av bilden kan göra susen beroende på vad man vill visa, men en hel oskarp bild som ger intrycket av att egentligen vara menade att vara skarpa går inte hem hos mig. Jag förstår det inte om det är det som är tanken, iaf inte den grad av oskärpa som är över hela bilden.

Ljuset: Även här har du problem med skärpan, om du inte avsiktligt fokuserat däråt du gjort, men jag hade isf sett mer av det du tycks fokusera mot (en snutt av handen). Dessutom hade jag gärna sett mer av själva handen, att formen av dem kom fram, eller att ljuset hölls på ett vackert sätt. Experimentera, det finns massor av små finjuseringar och varianter som man kan avbilda något så enkelt som en hand och ett ljus på, förvånansvärt många vill jag påstå :)