Kritik Medel-blandat del 1

Jag vet inte varför du har lagt upp de här bilderna för kritik, och jag känner mig inte som om jag vill ge någon kritik heller. Man kan ju ha olika idéer om vad man vill visa, och bilder är ju alltid personliga.
Men jag undrar över en sak. Du har lyckats lägga upp ett antal bilder här, alla tagna med längsta brännvidden på normalzoomen på din Nikon, och inte en enda av bilderna är skarp. Det måste finnas något skäl till att alla är oskarpa, och jag kan inte luska ut vad det är utifrån bilderna. Om jag fick så suddiga bilder, skulle jag misstänka att det var fel på kameran, när alla är tagna på Auto.
Det kan ju vara något annat, du kanske vill presentera en så "luddig" verklighet, men i mina ögon ser det fel ut. Nikons 18-55 brukar ge skarpa bilder, inte alls så som dina ser ut här.
Bilderna förmodligen tagna från bilen i för hög hastighet för slutaren. Tittar man längst ner på bilderna ser man att rörelseoskärpan drar sig horisontalt.
Jag utgår ifrån att min teori stämmer och ger dig lite tips:
Antingen får du följa motivet med kameran samtidigt som du exponerar eller så får du ha en snabbare slutartid, om det nu inte är meningen att bilderna ska bli 100% oskarpa.
Samtidigt kan jag tycka att bild 2 var häftig eftersom enbart ladan är belyst av solen :) I mina ögon är det synd att den är oskarp…
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
hahah ja precis som 3 säger s är dom tagna från bilen..
Då kan jag passa på att ge ännu ett tips: Om du ser något du vill fota men inte kan stanna bilen och gå ut kan du iallafall veva ner rutan. Rutan är oftast inte helt rak, vilket "förvränger" ljuset och påverkar skärpan.
Kan passa på att visa en bild jag tagit från bilen med rutan nervevad (stillastående dock). Här var det lite taskigt ljus, tro det eller ej, och man kan se att jag lutar mig mot bildörren för att kunna ha en så lång slutare som möjligt. Hoppas det är lite till hjälp iallafall 
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto