Undrar lite kring facebook.
Eftersom man har accepterat avtalet med facebook om att de har alla rättigheter kring de foton man lägger upp där så har jag en lten fråga.
Om man sättér en liten stämpel i fotot kan det "klippa bort" stämpeln och använda fotot hur det vill ?
Egentligen är jag ute efter att förstöra ett foto så mycket som möjligt utan att påverka själva foto:t så mycket. förstår ni hur jag tänker ?
/Mikael
Jag utgår ifrån vad som stod på facebooks Användaravtal när jag accepterade det:
Bilderna du laddar upp får de och kan de göra va f*n de vill med :)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
antog det.
attans. skulle tycka att det vore kul att dela mina foton med min familj/vänner. hur gör man då (Vi bor långt ifrån varandra)?
Starta en websida orkar jag inte med (tror jag) har inte provat. hur gör man?
Även om mina foton kanske inte är så bra/betydelsefulla så tycker jag ändå om att fota i ALLA väder och vill ha dem för mig själv och min famlij/vänner.
/Mikael
Om du minskar ner bilden ordentligt så har de ingen användning för den och jag tror knappast att det förekommer särskilt ofta att de "lånar" bilder från användarna.
Du kan ju lägga ut dina bilder på någon sida som i och med registrering inte får rättighet att göra vad de vill med dina bilder, såsom t.ex. Flickr.
Jag skulle aldrig lägga ut bilder på FB även om ingen kopierar dom. Bara den dåliga policyn att dom kan göra vad dom vill är avskräckande. Säger som #5, lägg ut dom på flickr eller photobucket. På flickr kan du välja om bara din familj eller vänner kan se dom. Om det är så på photobucket vet jag inte, men antar att det är samma sak där.

Se bara till att du har satt rätt licens på dina bilder på Flickr så du inte tillåter att andra får använda dina bilder.
Tack för förslagen. ska kolla in flickr.
Hur går man tillväga om man vill ha en egen hemsida ?
Börjar mer och mer fundera åt det hållet.
/Mikael

Antingen bygger du en själv, köper plats på webhotell och registrerar domän-namn. Eller så kan du använda automatiserade ställen som tex www.wix.com och sen eventuellt köpa ett domännamn och koppla ihop det med wix-sida.
#9 Tack. Jag ska titta lite på Wix. är det något du själv använder ? Har kollat in din sida. snyggt.
Kan man få till en websida utan kostnad? Jag har för mig att för flera år sedan kunde registrera sidor på olika portaler typ spray, torget osv. finns det fortfarande sådant ?
Det enda jag egentligen är ute efter är att dela med mig till vänner/familj så då behövs ingen bra adress.

Jag bygger mina egna sidor, i ett program som heter Flash, som jag gillar mycket. Jag bygger allt möjligt i det programmet, spel för nätet, bildgallerier, e.kort mm
Wix är ju gratis.
Annars är ju Flickr som sagt bra. Jag använder också Facebook.