Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 2772 ggr
[Woozy]
0

Fåglar Kritik (medel)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör ett nytt försök med kritikbilder.

Bilderna är tagna med Olympus E-510 50-200 2.8-3.5

Fri hand.

[Woozy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

TildaH
0

Ok, nu ska jag testa detta att ge kritik, har aldrig gjort de tidigareOskyldig

Fast egentligen har jag mer kritik till fåglarna än till dig, haha.

Första bilden gillar jag mkt, de grejer som stör mig, är dels att den gärna hade fått se liiite mera mot kameran, fast den verkar ju ha hittat något spännande på marken. Andra grejen var att den hade himla fult ben, men de är ju svårt att göra något åt, förutom ev photoshop förstås.

Andra bilden, JISSES vilka färger, jag är totalt hänfördFörvånad Även här är det två saker som stör lite, dels är vattnet lite väl rörigt i bakgrunden och dels så hade pippi gärna fått ha öppna ögon, men med tanke på halsformen så misstänker jag en liten tupplurFlört

Men allt som allt är är det supersnygga bilder med starka vackra höstfärger! Jag är mkt mkt imponerad!

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[YlvaP]
0

Jag tycker att du fått bilderna superba. Härliga färger och skärpa. SNyggt fångat. :D

[Woozy]
0

Jag ska be pippfåglarna att kolla in i kameran nästa gång. Flört

Tack för kritiken. Tungan ute

Tack för kritiken.  Glad

TildaH
0

#4 Det är inte lätt när man har med amatörer att göra, eller var detta inhyra modellerFlört

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Woozy]
0

Flört

Jodiz
0

På första bilden stör jag mig väldigt mycket på lövet till vänster som är ur fokus, ögat dras hela tiden dit och det tar fokus från fågeln. Min favorit är den andra bilden, dock lite för centrerad skulle jag säga. Har du beskurit dem? Testa att inte centrera motivet så mycket nästa gång. Annars, härliga färger på båda två, och superbra skärpa! :)

majlar
0

Fina fåglar. Anden är så söt som sitter och sover med fötterna i vattnet.Glad

[Woozy]
0

Kan inte göra så mkt åt lövet. Men skall försöka tänka på det nästa gång jag får chansen till liknande objekt. Skärpan är helt ok. Glad

Tack. Glad

lodjuret
0

Gud vilka vackra foton och vackra fåglar :)

Du har verkligen lyckas, och med färgerna på #1. Otroligt!

Har ingen dålig kritik….

[Woozy]
0

Tack så hemskt mkt… Glad

Tack alla för eran kritik.

uffelarsen
0

Jadu vad skall man säga??? från min sida sett ,,,,, bättre än så här blir det inte. jag har tagit ett par bilder eller två på fåglar och dina bilder är riktigt bra , färg skärpa osv osv,  att anden kunde ha tagit sig en tupplur vid ett senare tillfälle får du vidarbefodra till den vid en senare fotosession. men som sagt, riktigt riktigt bra bilder. bland dom finaste jag sett på länge.

[Woozy]
0

Tusen tack. Glad

Det var första gången jag "på riktigt" va ute för att fota fåglar. Några andra ggr så har det väl blivit lite ströbilder på fåglar.

[pienkvlieendekoei]
0

Den första är väldigt rörig, skrovlig bark i bakgrunden och väldigt mycket löv på marken. Du skulle nog fått bättre bild om du tagit kort på fågeln utan trädet i bakgrunden, med lång brännvidd och stor bländare för snygg bakrundsoskärpa. Som någon annan skrev så vore det bättre om fågeln tittade lite mer åt kameran ;)

Andra bilden är somsagt bättre, vattnet är väligt fint. Men den ser lite ''rakt-på-sak'' ut, lite tajt beskuren på vänster sida. Skulle passa bättre med lite mer vatten, så man ser vad anden tittar på. Kännns lite som om den är tagen bakifrån, vore bättre med andan mer i profil.

Superskärpa på båda bilderna! :D

[Woozy]
0

Kan ej rå för att det är höst och löv på marken Flört

Kunde ej ha stor bländare då jag ej hade stativ. Ska be fåglarna titta in i kameran nästa gång. Glad

När det gäller andra bilden så tittar inte anden. Den sover. Flört

Tungan ute

Tack för kritiken.

(Kan tillägga att det är ett 50-200 och inte 800-objektiv… =))