Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 4566 ggr
jjoy
0

Enkel och bra första systemkamera?

Hej! Jag ska antingen köpa eller önska mig i julklapp, en sytemkamera. Det finns ju typ tusen sånna ute på marknaden så jag undrar vilken kamera tycker du passar för en tjej som aldrig har haft en system kamera tidigare? :)

Helst en som håller också, har alltid lyckats få kameror med alla möjliga fel :s

BuxXum
0

Jag tycker att de flesta Nikon är prisvärda och enkla att lära sig. Canon är ett snäpp knepigare enligt mig men har mer att ge. Det är så jag tycker :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

Cheapo
0

Jag säger tvärtemot BuxXum; jag föredrar canon, men tror att det är en smaksak, och om du inte är van vid varken canon eller nikon innan så blir det nog inget större problem att lära sig någon av dom :) Om du är ute efter en canon kanske du kan önska dig en Canon Eos 1000D!

malin--a
0

Nikon D3000 :)

Lakrits
0

Det finns tex. följande kameror i instegsprisklassen som är tämligen lika i prestanda om du vill ha ett exempel på urval:

Nikon D3000, Canon 1000D och Sony a290. Sonyn har bildstabilisering i kamerahuset så man behöver inte lägga till pengar på det vid köp av objektiv. Nikon har börjat kräva af motor i objektiven på sina instegskameror vilket jag tycker är väldigt konstigt då du inte kan använda alla objektiv som Nikon har. Canon gör bra kameror helt enkelt har inget speciellt att kommentera generellt på dem.

Har du möjlighet så åk och känn på kamerorna hos en riktig fotohandlare de kan ge dig tips på vad du skall tänka på. Jag har haft min Sony a100 i 3½ år och är fortfarande nöjd med den så jag är partisk till Sony hållet.

Hälsningar Mattias

Izan
0

Jag säger Canon Eos 1000D, extremt väl värd priset enligt mig! Hade kunnat visa exempelbild men har inga på denna datorn… :( Men som #4 sa, om du har möjlighet att testa kamerorna så gör det!

EbbaB
0

Jag kan rekomendera Canon Eos 1000D, är själv riktigt nöjd med den :)

En bild som jag har tagit med kameran, dock långt ifrån den bästa, men har inte så många andra på denna dator jag använder nu :)

EbbaB
0

En annan bild..