Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 588 ggr
Velsan
0

Iller vs. Diskborste

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara höra lite kritik på en bild jag tog för ett tag sen, Canon 350D, fotat med mackro.

Martin
0

Underbart, jag skrattade spontant när jag såg fotot.

Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, jag hade ju förväntningarna på någon form av kamp mellan en iller och en diskborste, men "onda ögat"-leken förväntade jag mig inte!

Tycker att det ryms mycket humor i bilden, och färgskalorna gör att det blir liv i bilden (illerns mörkljusa, och borstens illgröna). Hade gärna sett att man hade bättre belysning så man slapp skuggorna men tycker inte det är det viktigaste på denna sortens foto.

Tycker du har fångat situationen bra, och utan att själv ha haft illrar så är det väl ett nyfiket djur - så då är det ett bra artporträtt också.

mvh Martin

Celia
0

Skrattande En bild som får en att le! Reklam för diskborstar? Flört

Velsan
0

jag tyckte det kunde bli en kul bild, jag själv gillar kontrasten mellan illern och diskborstens färger :) å just att man bara ser deras "huvuden"

[mingdie]
0

Härligt foto. Helt lyckat och speciellt med din text till.

Eddie

Anne
0

Haha - åh, härlig bild. Det enda jag möjligen skulle vilja ändra är en lite vitare bakgrund, den känns ganska grå nu.

Velsan
0

tack för de positiva kommentarerna, jag personligen vill ha en färglös bakgrund för att lyfta fram borstens och illerns färger, skulle den vara vit skulle inte borststråna synas lika bra :)

Celia
0

#6 - helt rätt - och det ska visst vara helrätt med grå bakgrunder nu :)

Howzer
0

Helskön bild!
Det vore kul att se hur det blir med diskborsten upp-och-ner dvs med borsten uppåt. Testade du det också?

Cevir
0

Läcker bild! Gillade den skarpt.
/ Sara

/ Sara & Casper

Kattapult
0

Bra bild! Jättesöt iller!