Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2399 ggr
Fralice
0

Zoom-objektiv hjälp sökes!

Hejsan!

Jag har ägt en systemkamera , vid namn EOS 550d Canon i runt ett halv år.

Jag har ett objektiv som är 18-55 och jag tycker zoomen är kass. Jag söker därför hjälp med att hitta ett zoomobjektiv.

Då jag är nybörjare vill jag:

Att de inte ska vara ett som är skapat för proffs

Ett som är för dyrt

Kan tänka mig betala upp till 3000 kr.

Vad sägs om detta?

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=417000A17E

Besök gärna min fotoblogg.

junkyyard

Moderator edit: Gjorde länken klickbar./MonisN

Fralice
0

* Inte är för dyrt menar jag såklart! ;)

pellepiano
0

Vad är det som är kasst med zoomen på ditt nuvarande? Är den för långsam?

Här kan du se fullstora exempelbilder med objektivet ddu länkade till.

http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=9&perpage=30&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=none&aperture_max=none&res=3

Fralice
0

2: Att jag inte tycker att jag kommer någonstans. T.ex skulle jag vilja ha närmare på fåglar! (-:

Hm nja gillade inga av bilderna men zoomen verkar väll bra. Har du något tips på en annan ? :D

pellepiano
0

Då är det ju inte zoomen som är kass, den är ju menad att bara gå till 55mm, utan att du tycker omfånget är för litet.

Har inga bra tips tyvärr.

Noob
0

Din kamera är egentligen inte en nybörjar kamera så tyvärr så kommer den att vara mycket bättre än objektivet du kikar på och med så hög Upplösning pä en crop sensor så vill man ha så bra optik om man bara kan hitta för att det ska bli "bra" (eller rättare sagt för att få nytta av upplösningen).

Men givetvis så kan/vill man inte alltid lägga fantasisummor pä sin hobby så då är det bara att kompromissa… Jag hade nog försökt hitta något begagnat objektiv för framförallt pä zoom objektiv sä fär man oftast vad man betalar för och ju större zoomomfång dom har desto svärare är det att göra dom bra.