Nikon D3000!
Jag har bestämt mig för en Nikon D3000.
Ni som har en, eller har testat en, kan ni säga vad ni tyckte var positivt och negativt. Och ni kan gärna visa bilder som ni tycker blev lyckade och mindre lyckade med Nikon D3000 .
Tack i förväg alla! :D
D3100 kommer snart, du kan redan förhandsboka den. Vänta är mitt råd, du riskerar att ångra dig bittert.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

Vill gärna veta också.
Som #1 säger så kommer ju D3100, där du har bland annat LW, filmfunktion, mer megapixlar, bättre guideläge m.m 

Och när uppföljarmodellen kommer så kommer ju priset på den gamla att sänkas, det har vi sett förr, tills den är slut i lager. Den blir ju inte ett dugg sämre för att det kommer en ny modell, och vill man ha de saker som den nya tillför, så finns det ju andra kameror också att välja på, exempelvis D5000.
Så när dom sänker priset på D3000 blir den ju ett mycket bra köp.

Jag rekommenderar D5000, otroligt smidig skärm.
Bästa hälsningar,
Per Lööv - Zerosite.se
Medarbetare på Hemsidor ifokus
Det enda som verkar skilja D5000 och D3100 är ju antalet megapixlar, mest prisvärt att köpa en D5000 då. Har du inget behov av att filma osv klarar du dig bra på en D3000.

Det är lite olika vad man har för preferenser. D5000 har troligen den för tillfället bästa sensorn man kan få tag på i DX-formatet, med större dynamik och möjlighet till högre ISO än de flesta andra. För den som vill få ut mesta möjliga kan det chipet vara värt skillnaden i pris mellan kamerorna. Det är kanske främst egenskaperna vid höga ISO man uppskattar.
#8 Ja precis.
Tänkte att om h*n är intresserad av filmfunktionen osv kan hon ju satsa på en D5000 istället för D3100 för D5000 lär ju sjunka i pris

När kommer D3100?

Undrar också när D3100 kommer :) För då blir ju säkert D3000 billigare ;)

Vad kul, grattis till köpet! Fina bilder 

tack Tack ! :D
Skönt att höra att det är en bra kamera. Har efter en veckas velande nämligen också (bara för nån timme sen) beställt en D3000. Struntar fullständigt i filmning då jag enbart ska ha den till foto och jag blir ännu gladare när jag ser Mboop's bilder. Har du redigerat dom nånting? Hur isf? Vill mest veta hur den tar originalbilder.
Tycker D3000 är en jättebra kamera! Har visserligen ingen erfarenhet av någon annan system, men jag måste säga att det går att få riktigt fina och bra bilder utan att redigera. Ska se om jag hittar någon jag kan visa:)
/Isa
Jag tog några hrom dage d jag och min kompis (flamman1)
var ute och fota:))
kan visa några lite senare:)
Jag tycker den är väldigt bra, är nöjd med köpet. Det var min första systemkamera och den var lätt att lära sej :)
♥

Nu har jag köpt Nikon D3000, och är väldigt nöjd! :) Lycka till med kameran!
Den är jätte jätte bra verkligen, är så otroligt nöjd med den så det är inte sant. Är glad att jag inte väntade på 3100 då jag tycker filmm funktionen är helt onödig och vill itne ha en kamera med den!
Älskar min kamera!
Ha 18-55 objektivet och 50mm 1.8! Underbart
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
jag har en D3000 med och är jätte nöjd!! :) enda negativa är att jag har ett objektiv som följde med kameran och det går inte zooma så långt med det bara.. de är vad jag kan komma på :D
#22 Jag håller med om det, men när jag köpte mitt macroobjektiv blev det perfekt!
/Isa

Här kommer ett exempel.