Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 472 ggr
PhotoBeccz
0

Tågräls i naturen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av de första bilderna jag tog med min Canon Eos 400D, jag gillar färgerna här…bilden är ingen superkvalité bild, men jag gillar den ändå, jag får någon känsla av den. Vad tycker du?

Taget: 2006-12-26 14:29

Mvh//Rebecca

KerstinP
0

Jag gillar bilden skarpt! Det är lite mystiskt och nästan som det ska hoppa upp någon på andra sidan spåret. Färgerna är så läckra.

PhotoBeccz
0

#1 - Trevligt att du gillade den!:) 
Jag förstärkte färgerna eftersom att vädret här i December inte var så pass färgglatt direkt.

Mvh//Rebecca

Mandrakonian
0

#0 kanon bild , flera sånna bilder tack :-)

KerstinP
0

Precis lagom med färg, i min smak.

Anna
0

Läckra färgnyanser, härlig skärpa och en kanonbra bild helt enkelt! :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PhotoBeccz
0

Trevligt att ni tycker om den! Alltid kul att höra.
Ett motiv som egentligen inte betyder någonting som säkert många skulle slängt, blev plötsligt något ^^

Martin
0

Tycker att motivet betydet mycket.

Är det början, eller slutet på något? Tar vildmarken slut vid spåren, eller fortsätter den på andra sidan? Eller står man i en dikeskant intill en väg, och på andra sidan spåren börjar vildmarken?

Är det övergivna spår, eller trafikerade? Kan det komma ett ånglok, eller X2000 när som helst?

Gillar grenverken i förgrunden, med lite fantasi kan man inbilla sig att man är det söta lilla rådjuret med sina mörka ögon, som är ute och letar mat och funderar på vad det är för något i gläntan. Skall man fortsätta framåt, eller vika av?

Kort sagt, jag gillar bilden!

mvh Martin

PhotoBeccz
0

#7 - Underbar beskrivning! Jag kan kort besvara dina frågor..utan att kanske förstöra din frågeställning.

men spåren är numera inte trafikerade, och platsen ligger bara några meter från en bro. Och ca 100 meter från en väg. Så det du skrev var väldigt likt det som är bildens grund i verkligheten eftersom att jag faktiskt stod bredvid ett dike då jag tog bilden :) Vildmarken finns på båda sidorna och bryts av en å - Svartån.

Mvh//Rebecca

Martin
0

#8 Västerås?

mvh Martin

PhotoBeccz
0

#9 - Mjölby ^^

gigytffyvbk
0

Gud vilken härlig bild! gillar den skarpt, sånna bilder vill vi se fler av ^^

PhotoBeccz
0

#11 - Ännu en gång: Tack!:)

Anna
0

#10 Nämen! Jag som bott i både Malexander och Boxholm som inte är så långt från Mjölby (även bott i Tranås i 5 år). Bor numera nere i Småland sedan 4 år tillbaka men kände igen Svartån direkt. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PhotoBeccz
0

#13 - Trevligt. Mjo Boxholm är väldigt nära…brukar befinna mg där då och då. :)