Foto iFokus

Foto

Etikettokategoriserade-bilder-ej-kritik
Läst 1983 ggr
MartinO
0

Nu börjar det bli kallt....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Vespa fyllde 1000 mil idag. Det firade jag med ett glas god singlemalt och tänkte på de fina minnen vi haft tillsammans. Whiskyn värmde gott med tanke på att de sista milen var riktigt kyliga.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

MartinO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Allt eftersom värmen spred sig i kroppen började jag fundera på att ta ut stativet och föreviga månen ikväll. Jag kan lova att det var riktigt kallt, men en bild blev det.

Sajtvärd för Foto

gurin
0

Det kan ju vara bra med en lite väramare så att man blir stadig på handen. Månen är inte helt lättfotad

mvh/gurin

Inkanyezi
0

jag nöjer mig med en varm kopp te. Visserligen har jag inte kvar någon av de där Rosenthal-kopparna, men en varm mugg sitter inte fel.

Jag har inte fått igång pucken med Linux än, men jag hoppas att det ska gå.

Geronim0
0

Snyggt Martin. jag gillar första bäst och då menar jag inte bilden! Obestämd

Månen var ursnygg den också, tagen med spegeltelet?

MartinO
0

#4 Bild1 är tagen med kompakten, Ricoh GR Digital III i nästan totalt mörker utan blixt. Här har den lilla sensorn fått jobba hårt och producerat brus.

Bild2 är tagen med D2x och Sigma 1000mm f/13 spegeltele. Naturligtvis med spegeluppfällning, stativ och tådutlösare.

Månen stod långt bort men sikten var klar.

Bägge bilderna är jpeg direkt ur kamerorna, beskurna, storleksförändrade för webben och med en lätt uppskärpning i Photofiltre.

Sajtvärd för Foto

MonisN
0

Det finns ju annars andra sätt att värma sig påObestämd

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

MartinO
0

#6 Då hade jag inte klätt på mig igen, och då hade ni inte fått se någon månbild. TystFlört

Sajtvärd för Foto

Geronim0
0

Nu vet förstår jag inte riktigt hur du tänker Martin, man måste väl inte klä av sig för att värma sig med en kopp kaffe? Foten i munnen