Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1445 ggr
queenlinnea
0

Batterilock, hur göra?

Hej vänner

Jag har precis varit och hämtat ut mitt batterigrepp till kameran. Dock har jag ett problem. Vad gör jag med locket som sitter för batteriet på kameran? Det liksom tar ju emot när man ska ''trycka i'' batterigreppet. Jag förstår absolut inget utav anvisningen man fick med, och jag vill ju inte hålla på och slita loss locket om jag nu behöver plocka bort batterigreppet någon gång, i princip :-P

Jag har en Nikon D40 och batterigreppet heter ND40N.

Tacksam för svar

Mvh Linnea

Inkanyezi
0

När du har fällt upp batterilocket en liten bit, så går det att dra bort från gångjärnet där det sitter, du drar alltså snett ut från kameran. Sedan kan du sätta på batterigreppet. Inne i batterigreppet har du plats för två batterier i en liten låda.

Det finns ett förvaringsfack för kamerans batterilock i den del av greppet som skjuts in i kamerans batterifack.

queenlinnea
0

Åh, tack så jätte jätte mycket!

queenlinnea
0

Nu har jag dock ytterligare ett problem. Den andra avtryckaren, eller vad man ska kalla det, funkar inte. Jag kollade på länken som #1 skickade men jag hinner inte uppfatta vad det är han menar. Det ända jag hör är manuellt typ, sen tappar jag allt så att säga. Jag har ju hittat on och off-knappen, så det är ju inte det va.

Inkanyezi
0

Man ställer in via menyn att kameran ska kunna köras med fjärrkontroll (remote). Sen fäller han dessutom upp ett litet lock på framsidan; jag vet inte varför.

Det borde finnas något i bruksanvisningen som säger hur man gör, men han visar det ganska bra. Om kameran inte är ställd på fjärr (remote) så funkar tydligen inte knappen på batterigreppet.

queenlinnea
0

#4 Toppen, tackar så mycket :)

queenlinnea
0

Hittade efter många om och men den dära lilla locket/knappen! Tror att det är ngn slags spärr.