Silent Waters
2006 var jag ute på en lång promenad med min dåvarande 4.1 megapixel kompaktkamera. Jag fick då de här bilderna som jag faktiskt är stolt över, jag älskar färgerna. Dock kan de säkert anses lite för överdrivna av många. Men tanken är att dom ska vara överdrivna i dessa bilder för en slags magisk känsla.
Har du någon åsikt om dem? Någon känsla du får eller dylikt, gillar/ogillar? Skriv dem gärna, vill förbättra mig.
Mvh//Rebecca
Den första bilden (bilden till vänster) är helt sagolik och otrolig i mina ögon. Den mjuka fokusen på näckrosbladen och de läckra färgerna. Sitter som trollbunden framför bilden.
Bilden till höger säger mig dock ingenting. Första bilden - fem av fem stjärnor!
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag gillar kollaget eller vad man säger, de två bilderna. Det är de starka färgerna som gör bilderna tycker jag. Jag får en känsla av urskog, igenväxta tjärnar. Det är ganska röriga foton, med mycket skuggor och spegelbilder, men jag tror att de faktiskt är till godo i syftet att ge den känslan jag får - ödemark. Orört terretorium, vildmark.
mvh Martin
#1 - Trevligt att du gillade den ena bilden. För att vara ärlig så är det den jag själv är mest nöjd med. Det är synd att man inte (pga av avständet) ser den lilla trollsländan som satt på ett av bladen, man ser den bara som en liten svart prick:)
#2 - Du har så rätt så, bilderna är nämligen tagna i ödemarken. En plats som ännu inte blivit förstörd i den här staden :)