Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 423 ggr
emmaa
0

D40x, lite hetare!

Uppgraderingen av D40 till D40x slutar med 10 mpix istället för 6, iso 100-1600 istället för 200-1600 och 3bilder/sek istället för 2,5. Så ni som tänkt köpa en D50 för att D40 saknar en del kanske ska fundera en gång till. I D40x har ni både lägre iso, snabbare bildserietagning och en mer högupplöst sensor Glad

(problemet med att man måste köpa AF-S objektiv, dvs de med "inbyggd motor", kvarstår dock) 

Skrattande

bildochfoto
0

Jag förstår inte varför alla glömmer påpeka att D40x också innebär bättre batterikapacitet. Det är tycker jag nog en ganska viktig uppgradering.

Man ska dock vara medveten om att D40x också kommer att bli dyrare än  D40

Emelie-G
0

Man kommer kunna uppgradera sin D40 till D40x för inte jätte mkt pengar, det känns hoppgivande för oss med D40 :)

Chillanna
0

Jo hade gärna gjort det.. Men jag betalade 5200:- för min D50 och av vad jag har sett kommer  D40x att gå lös på kring 10.000:- och det är ju ganska mkt mer pengar..

KarolinaNowak
0

Enligt Kamera & Bild, ska kamerahuset inte kosta mer än 7.000;- Och detta ser ut att stämma mycket väl hos foto-butikerna som jag kollat hos.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Chillanna
0

Jo men jag betalade 5200:- för kit med objektiv, och D40 kittet med objektiv kommer ligga på runt 10.000:- så för mej blir det lite för dyrt tyvärr

Horsegirl
0

Jag funderar på att köpa en sådan, pappa hade hittat en sida där man kunde få huset m. objektiv och ett tele för 10000 ca.

Någon som vet vad det är för skillnad mellan D50 och D40x? Är D40x bättre på något sätt då den kommer att bli dyrare?

emmaa
0

"Så ni som tänkt köpa en D50 för att D40 saknar en del kanske ska fundera en gång till. I D40x har ni både lägre iso, snabbare bildserietagning och en mer högupplöst sensor" Jag kanske var otydlig, vad jag menade var att dessa saker är bättre i d40x än i d50.

KarolinaNowak
0

Det tråkiga med D40x är just det som emmaa påpekade - "man måste köpa AF-S objektiv, dvs de med "inbyggd motor"

Varma Hälsningar

jjohhan
0

Här finns lite priser på D40X.

http://www.fotosidan.se/cldoc/7477.htm

Johan

KarolinaNowak
0

På samtliga foto-butiker har dem redan satt pris på D40x, här tex.

Varma Hälsningar