Modeller att hyra!
Jag vandrar runt bland olika sajter där man kan hitta modeller. Här hittad jag en i Tjeckien (tror jag) och modellerna där är beredda att flyga över till främmande länder om inte du är villig att åka dit för att både hyra studio och modell.
Hälsningar
Robert Hammar
Inte för att jag är intresserad av att flyga hit modeller från Tjeckien, men tittade på sidan för skojs skull (källkritik). Har gjort stickprov på 5-6 av deras modeller, och det mesta om dem är "unknown". Det gäller utseende (mått) såväl som deras erfarenhet. De flesta verkar prata tjeckiska och slovakiska, inget annat (enligt sidorna).
Deras välkände fotograf Michal Pavlasek hittar jag bara på sidor med mer eller mindre obskyrt innehåll, och då som fotograf på sidan du länkar till. Oklart vilka bilder han har tagit, eller hur "välkänd" han är. (tittade dock inte på de sidor där det bara stod på tjeckiska (tror jag det är) för jag förstår inte vad där står…).
Jag skulle akta mig noga för att beställa något från dem, om man behöver betala innan man vet vad man får… (och har fått det). Robert - har du testat att beställa från dem? Pratar modeller annat än tjeckiska/slovakiska, vet du det? Vad var ditt syfte med att länka till dem, jag misstror inte dig men är van vid betydligt högre kvalitet på saker och när du är inblandand än vad jag får fram nu, så jag missar nog något. Upplys mig :o)
mvh Martin
Varför inte kontakta en duktig kroki-modell? Många av dessa brukar vara organiserade i KYO, webbadress: http://www.kyo.se/startsida.html
Dessa modeller brukar även medverka i film, foto och TV m.m. De finns både yngre och äldre såväl kvinnor som män. Här finns ofta ett mycket stort kunnande och förmåga till närvaro som gör sig bra på bild. Lycka Till!

#2, tack för tipset. Nu bor jag i Finland (utflyttad svensk) men jag lägger upp sidan bland mina favoriter.
Fick ett tips om en annan sajt, lite mer rumsren än en tidigare jag la ut, Glamour1. Det finns en hel del bra artiklar på sajten. Kan påpekas att det finns nakna bröst på sajten, känsliga personer varnas.
Hälsningar
Robert
Om du ringer en signal till Bingo Rimér tror jag att han har ett stort överskott av de modeller du söker för att kunna fullfölja dina kursbilder. Bingo finns numera på Lejon Media i Stockholm
08-4428500. Jag vet att Bingo har många modeller i Finland.

#4, tack för tipset, nu har Bingo slutat på Moore och killen jag pratade kände till en modell här i Finland.
Robert