Kritik; Kyckling
Skulle vilja ha lite kritik på domma kyckling bilderna :)
Dom är fotade med en Canon eos 500D ^^

Ganska fina faktiskt. Bakgrunden är ju lite skrynklig, och med ljuset uppifrån blir det skuggor i bakgrunden som är lite störande. Men idén att ställa kyllingen på en sten med en blomma bredvit tycker jag är ett fräscht grepp, så att det inte blir symmetriskt.
Jag tror att om du har ett jämnt underlag och sänker dig lite till fågelns nivå, så att man inte ser den så mycket ovanifrån, att det skulle kunna bli ännu bättre.
Det funkar inte för mig. En kyckling tagen ur sin naturliga miljö och placerad på en sten med en vissen blomma känns bara så fel.
Det ostrukna lakanet eller vad det är du använt som bakgrund gör det hela ännu bedrövligare.
Vet inte hur du redigerat bilden men du glömde nog efterskärpningen.
Jag älskade kompositionen och idén. För mig måste nödvändigtvis inte en sak vara i sin naturliga miljö för att göra sig bra, för mycket är väl aldrig bra men naturmaterial som stenen och blomman känns inte alls som "för mycket".
Lite bättre bakgrund och lite mindre hård skugga så skulle det vara ännu lite bättre.
Paulina
Idéen är jätterolig och bilderna är fina
Instämmer med #2 och #4 
/Désirée
Tackar :)

Ja inget fel på iden. Bilden saknar lite kontrast, den skulle behöva lite mer stuns, samt en annan bakgrund ( eller en tillfixad variant ).