Kritik - Katt
Jag skulle vilja ha kritik på dessa två bilder.
jag vet inte riktigt vad jag själv tycker om de så vill veta vad andra tycker.
så kritisera allt ni kommer att tänka på, jag behöver lära mig mer.
Själv kan jag tycka att denna bilden är liite tight beskuren, men det är ju jag det.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Hum det är bara en bild? Jag tycker bilden är fin men kanske kunde du ha beskurit lite annorlunda - se till att hela morrhåren kommer med och istället lämna mindre luft ovanför katten. Vinkeln på katten är fin tycker jag.
/Désirée
Tack för kritiken,, precis det jag också tycker. men jag va lite för nära eller något när jag tog kortet och allt blev väldigt hastigt och lustigt .. Men resultatet blev ju rätt okej iaf :)
Medarbetare på Djurfoto
Jo den blev fin i alla fall 
Bild 2 är också fin, där skulle jag bara vilja ha den röda bakgrunden i hela bilden, går lätt att ordna i fotoredigeringsprogram. Gillar ljuset i båda bilderna. Våra kära husdjur är ju inte alltid så lätta att fota, så jag tycker du gjort bra bilder inte minst med tanke på att det blev hastigt och lustigt 
/Désirée
Tack :)
Ang. nr två så va det ett fönster precis där katten var så jag kunde inte undvika det, men jag ska se om jag kan få bort det.
:D
Medarbetare på Djurfoto
Första bilden ligger skärpan inte på ögonen. Andra bilden är katten grön! Varför fixade du inte det?
eh, jag såg inte det?
Förlåt?
Medarbetare på Djurfoto
#7 Jag vill inte verka kinkig, men detta är tråden med hård kritik. Anaconda gav dig kritik, så rak man kan ge den. Det är ingenting att avfärda med ett "förlåt?", utan någonting du bör ta till dig. Ta reda på varför skärpan inte hamnade på ögonen, och varför katten blev grön, och lär dig på så vis betydligt mer. Kan du inte ta kritiken som ges här, bör du lägga bilderna i kritik - medel eller kritik - nybörjare.
Vad gäller bilderna håller jag med första talare om första bilden. Lite mindre luft ovanför huvudet, och bara en liten bit mer utzoomat. Som bilden är nu känns katten lite "instängd" i bilden, men med mindre luft ovanför huvudet, men lite mer på sidorna, hade det gett en mer öppen tillvaro för katten, och hela intrycket av bilden hade känts "lugnare".
Jag vet ,, jag tar åt mig all kritik. men det där läste jag väldigt.. hårt?
eller vad ska man säga.
Man kan väl skriva det lite vänligare iaf, som typ
ingen kärpa på ögonen utan på nosen och den andra katten är grön.
Varför behöva skriva, Varför fixade du inte det?
? ;)
när man kan skriva typ, tänk på skärpa och ljuset så det blir rätt..
Något sådant,
Tack för kritiken, jag försöker allt få katterna att bli så bra på bilden som möjligt.
jag håller med om att den första bilden är redigt hårt beskuren,, men jag gillar den på ett sätt ändå, men som sagt. jag kämpar på :D
jag kan skriva att jag anser mig själv som att jag har kommit otroligt långt i fotograferingen när det gäller katter att jag inte får tillräckligt med kritik på medel så jag tar hård och jag tar åt mig all kritik för att kunna göra det bättre.
Medarbetare på Djurfoto