Johanna på 60-talet

Snygga bilder från dig som vanligt. S/v är också helt rätt i tiden. Fina kompositioner, men horisonter lutar tyvärr en aning på #2

Jag är blind =) tänkte inte på horisonten. Just den bilden ( bakgrunden ) har jag tagit från www.sxc.hu , det glömde jag skriva. Bakgrunden på första bilden har jag tagit på en semester för 5 år sedan på Kreta )
Du har en fin känsla för porträtt och jag gillar dina bilder men den här gången var du lite trött va. Förutom horisonten på andra bilden så har din modell något som sticker upp ur huvudet på den första.
Men 60-tals känslan är där.

Nu ser #1 bättre ut, men jag gillar den bäst i s/v.

jag älskar bilder såklart MEN jag känner ingen riktig 60-talskänsla
det känns lite för modernt men annars grymma bilder
Jag tycker nog det är mycket 60-talskänsla i dom svartvita om man tittar på modellens klädsel och hårband. Precis så såg det ut!
#5 Ger mig en stark känsla av 60-tals papperskopia tack vare kulörten du har fått fram. Någon här i forat ställde frågan hur man får fram en sådan lite gulaktig kultör. Kanske skulle du kunna tala om hur du gjorde för att få denna typ av färgton? Den svart /vita är naturligtvis också typiskt 60-tal 
/Désirée

Jag brukar använda några justeringslager, ett med kurvor och ett med Selective Color. Här är en action för det hela …
http://www.lutzimages.com/downloads/actions/VintagePP.atn
Sen kan man skruva lite efter behov och bild.
wow